וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תילחם הממשלה באלימות בלוד

28.10.2010 / 10:21

השקעה של 161 מיליון שקלים במשך חמש שנים, שיטור עירוני והכרזה על לוד כיישוב בעל עדיפות לאומית. אלה רק חלק מהצעדים שצפויים שרי הממשלה לאשר ביום ראשון הקרוב בניסיון להוריד את מפלס האלימות בעיר עתירת מקרי הרצח

לוד תוכרז כיישוב בעל עדיפות לאומית, והחוק בעיר יתחיל להיאכף. כך צפויה הממשלה לאשר בישיבתה השבועית ביום ראשון הקרוב. בנוסף, צפויה הממשלה לאשר תכנית ממשלתית לשיפור המצב בלוד, כפי שהבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך סיור שקיים באחרונה בעיר. "העיר לוד סובלת זה שנים רבות מקשיים כלכליים, חברתיים ותפקודיים שהביאו ליצירת פערים משמעותיים בינה לבין הערים בסביבה", נכתב בהצעת המחליטים שתוגש לשרים. "שילוב הבעיות החריגות בעיר הביא ליצירת מצב חריג ומיוחד שאין דומה לו, והמצדיק התערבות ממשלתית ברמה הלאומית".

השקעת המדינה בפיתוח לוד תהיה 161 מיליון שקלים במשך חמש שנים, כלומר, כ-32 מיליון שקלים לשנה בממוצע. לשם השוואה, על פי הצעת התקציב הדו שנתי לשנים 2011-2012, יוקצו בכל שנה כ-110 מיליון שקלים עבור הסעיף "הבטחת הכנסת מינימום לאברכי כוללים".

לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, "מדינת ישראל לא יכולה לתת לעיר לוד להמשיך להידרדר. נעשה כל מה שצריך כדי שהעיר תמשוך אליה עוד תושבים, זוגות צעירים ותיירים. המחויבות הראשונה של כל ממשלה לאזרחיה היא הביטחון. אני לא מוכן שלוד תהיה המערב הפרוע אנחנו מחויבים למנוע את התופעה הזאת. רק תוכנית כוללת תציל את העיר. אני בטוח ששילוב הפעולות שאנחנו עושים בתחומי הכלכלה, הדיור, התשתיות, הרווחה והביטחון האישי הוא שילוב שיביא לשינוי בעיר".

בין היתר, תורה הממשלה לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' להגיש בתוך חודש תכנית לצמצום רמת הפשיעה ואלימות בלוד ולהקצות לשם כך עשרה מיליון שקלים במשך שנתיים. לוד גם תיכלל בשלב הראשון של הפיילוט למערך השיטור העירוני. אהרונוביץ' ידווח לשרים שהמשטרה החלה לפני שבועיים לאסוף כלי נשק בלתי חוקיים בעיר, ופעילות המשטרה מתוגברת בכוחות מג"ב ויס"מ.

שר הפנים יצטרך לגבש בתוך 30 יום תכנית אכיפה של הבנייה הבלתי חוקית והסגת גבול ולהתחיל בביצוע התוכנית עד לסיום שנת 2010. באכיפה תינתן עדיפות לקרקעות ציבוריות וקרקעות המתוכננות לשמש לדרכים ולמעבר תשתיות ציבוריות.

משרד הבינוי והשיכון יבצע פינויים ממספר מתחמים כדי שיוכל לשווק 500 יחידות דיור חדשות במרכז העיר. לשם כך, משרד האוצר יעביר למשרד הבינוי והשיכון 40 מיליון שקל בשלוש השנים הקרובות, עם אופציה לעשרה מיליון שקלים נוספים. כחלק מחיזוק לוד, תוקצה קרקע בעיר לטובת מגורים לאנשי כוחות הביטחון – צה"ל, המשטרה ושירות בתי הסוהר.

קרקע לאנשי כוחות הביטחון

הממשלה תאשר גם הקצאת 47 מיליון שקלים לשיפור תשתיות התחבורה בעיר, כולל חיבור לכביש 40 ופתרונות תחבורה מתחנות הרכבת והאוטובוסים למרכזי התעסוקה בעיר. משרד התיירות יכין תכנית תיירות לעיר העתיקה בלוד בהשקעה של חמישה מיליוני שקלים במשך שנתיים.

נתוני הפשיעה שיוצגו לשרים מבהירים את עומק הבעיה בה נמצאת לוד. תשעה בני אדם נרצחו בעיר מתחילת שנת 2010 - פי עשרה מהממוצע הארצי לכל אלף תושבים. בנוסף, התרחשו בה מתחילת השנה 42 אירועי ירי. הנתונים מראים עוד כי בעוד ביתר הארץ, בשלוש השנים האחרונות, עבירות האלימות ירדו בשמונה אחוזים, בלוד חלה עליה של 15%, מה שמגדיל את יחס הפשיעה של לוד לעומת הממוצע הארצי לפער של 23%.

שיעור גניבות הרכב בעיר גבוה ב-30% מממוצע גניבות הרכב הארצי, ותדירות הפריצות לדירות גבוהה בלא פחות מ-66% בהשוואה ליתר המדינה. הנתונים מראים עוד כי לוד היא שיאנית ההגירה השלילית בערי מרכז הארץ, וכי היא העיר היחידה שנמצאת ברשימת עשרת היישובים בעלי נתוני ההגירה השלילית הגבוהים ביותר בישראל.

השרים הנוגעים בדבר תומכים בתכנית הממשלתית, פרט לשר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו). מלשכתו נמסר בתגובה כי "השר מיסז'ניקוב תומך בתוכנית הלאומית לחיזוק העיר לוד, אולם היקף ההשקעה של משרד התיירות בעיר מותאם כעת לצרכי התיירות בעיר ולביקושים בה, והגדלת תקציב לא פרופורציונלית ללוד תפגע בעוגני תיירות נוספים כמו ירושלים, הכנרת וים המלח. היקף ההשקעה של משרד התיירות בעיר נאמד בכמיליון שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully