וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: "הפצצה הייתה יכולה להפיל את המטוס"

שרת הפנים הבריטית הבהירה כי הפצצה שהועברה מתימן ללונדון בדרכה לארצות הברית הייתה עלולה להפיל את המטוס שנשא אותה. כוחות הביטחון בתימן זיהו 26 חבילות חשודות נוספות לקראת שליחתן

"חבילת הדואר הממולכדת שנתפסה בנמל התעופה באנגליה הייתה עלולה להתפוצץ במטוס שנשא אותו", כך חשפה אחר הצהריים (שבת) שרת הפנים הבריטית, תרזה מיי. מיי הבהירה כי "יכול להיות שהמטרה של המטען הייתה המטוס עצמו. אם הוא היה מתפוצץ במטוס, הוא היה עלול להפילו. איננו סבורים שמי שאחראי לפצצה ידעו מה יהיה מיקומה כשהיא הייתה אמורה להתפוצץ".

מיי הבהירה עוד כי אין מידע שמעיד על כוונה להחדיר פצצה נוספת למדינה, אך הכריזה כי "כל הטיסות מתימן שעוברות דרך או מגיעות אל בריטניה ללא ליווי - הושעו". בתוך כך, דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית מפי גורמים המקורבים לחקירה כי כוחות הביטחון בתימן זיהו ובוחנים בשעה זו 26 חבילות חשודות שנשלחו לארצות הברית. הבדיקה נעשתה לאחר שמשרד התחבורה האמריקאי עצר אמש את העברתן של חבילות שמקורן בתימן. כל חברות המשלוחים הפועלות בארצות הברית עצרו את משלוחי החבילות הללו בהתאם להוראה.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח אחר הצהריים בטלפון עם מלך סעודיה עבדאללה ועם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, בנוגע לפיגוע הטרור שסוכל בסיוע שירותי המודיעין של שלוש המדינות, כך נמסר מהבית הלבן. אובמה שיבח את שיתוף הפעולה בין המדינות, שהוביל לכך שהמטענים חשודים שנשלחו מתימן ויועדו למוסדות יהודיים בשיקגו נתפסו בטרם הופעלו באמירויות ובבריטניה.

ראש ממשלת בריטניה קמרון אמר לאחר מכן לכתבים כי "אנו מאמינים שהמטען היה מיועד להתפוצץ על המטוס. אנו לא יכולים להיות בטוחים לגבי התיזמון של מועד הפיצוץ המתוכנן. אין עדויות לכך שהפיצוץ היה אמור להתרחש מעל אדמת בריטניה, אבל כמובן שלא ניתן לשלול זאת". לדבריו הוא שוחח עם נשיא תימן עלי עבדאללה ואמר לו כי "יש לעשות הרבה יותר בכדי לפגוע ולגדוע את הסרטן של אל קאעדה בתימן ובחצי האי ערב". גם יועץ נשיא ארה"ב אובמה למלחמה בטרור, ג'ון ברנן, אמר כי ארצו הציעה לנשיא תימן סיוע במאבקו באל קאעדה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully