וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס לנתניהו: מספיק עם המשחקים

העיתון שנחשב מהחשובים בעולם ומופץ במיליוני עותקים פירסם מאמר מערכת בו נקרא נתניהו להמשיך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות ומובהר כי "לקהילה הבינלאומית לא תהיה סבלנות אינסופית"

מאמר מערכת שפירסם היום (שבת) הניו יורק טיימס מתייחס לקיפאון בשיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים ומטיל את עיקר האשמה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במאמר, שכותרתו "מספיק לשחק משחקים" נכתב בין היתר כי "אנו סבורים כי הנטל לגרום לדברים להתחיל לזוז שוב מוטל על מר נתניהו. ההתנחלויות אינן חוקיות על פי החוק הבינלאומי, והמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות לא יפגע באינטרס הלאומי של ישראל".

במאמר יוחסה אשמה בקיפאון אף ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אך עיקר האש הופנתה כלפי נתניהו. "הנשיא אובמה העניק הצעה מאוד נדיבה – יותר מידי נדיבה, אנו מאמינים – לישראל, על מנת שמר נתניהו ימשיך בהקפאת הבנייה", נכתב במאמר. "ההצעה כללה ערבויות ביטחוניות נוספות, עוד מטוסי קרב, הגנה מפני טילים ולווינים. מר נתניהו עמד בסירובו, והתעקש כי חבריו לקואליציה לא יסכימו להמשך ההקפאה בשום פנים ואופן. לאחר מכן, הוא הוסיף למחלוקת כשהציע שהפלסטינים יכירו בישראל כמדינה יהודית".

"ישראלים רבים חוששים שנתניהו מציב יותר מידי מכשולים בדרך להסכם, ומעלה שאלות בלתי נחוצות בנוגע לזהותה של ישראל, שכבר מוכרת וידועה", נכתב עוד במאמר. "מספיק לשחק משחקים. נתניהו צריך לקבל את ההצעה של אובמה ולהיות מוכן להקים קואליציה חדשה אם חלק מחברי זו הנוכחית יעשו שרירים. ארצות ערב צריכות לעשות יותר כדי לדחוק באבו מאזן לחזור לשולחן המשא ומתן ולהעניק לו את התמיכה הפוליטית לה הוא זקוק כדי להישאר שם".

המאמר נחתם במילים: "הישראלים אולי דוחים את איומי הפלסטינים ללכת לאו"ם כאיומי סרק. היום הם אולי כאלו. אולם הישראלים לא יכולים להמר על סבלנות אינסופית, הן מצד העם הפלסטיני – ומצד הקהילה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully