וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: אל-קאעדה שלח מטען דמה במטוס תובלה

שני מטענים חשודים התגלו במטוסי תובלה בדובאי ובבריטניה, שהיו בדרכם לארה"ב. לא נמצאו חומרי נפץ במטענים, אולם נבדק החשד כי הם היוו "תרגיל יבש" לקראת פיגוע טרור. כמו כן, נבדקת האפשרות שאחד המטענים יועד לבית כנסת בארה"ב

כוננות גבוהה בנמלי התעופה של ארה"ב ובריטניה, לאחר ששתי חבילות חשודות נתגלו במטעני מטוסים משני צדי האוקיינוס האטלנטי. לפי החשד, אחד המטענים היה מיועד לבית כנסת בארה"ב.

החבילה החשודה הראשונה התגלתה במטוס תובלה של חברת יו.פי.אס שעשה את דרכו מתימן לשיקגו, ועצר לתדלק בשדה התעופה מידלנדס שבדרבי. בבדיקה שנעשתה התברר כי לא היו בחבילה חומרי נפץ, אולם היא נראתה כמו מטען חבלה: חוטי חשמל יצאו ממנה, ובתוכה פוזרה אבקה לבנה. המטען החשוד השני נמצא במטוס בדובאי שגם הוא היה בדרכו מתימן לשיקגו.

כעת נבדק החשד כי החבילות היו "תרגיל יבש" לקראת ניסיון פיגוע, וגורמים ביטחוניים בארה"ב אמרו כי ארגון אל-קאעדה יהיה החשוד המרכזי אם אכן מדובר בהערכות מקדימה לפיגוע טרור.

בתימן יפתחו בחקירה

דוברת הפדרציה היהודית בשיקגו לינדה האס אמרה כי הפדרציה נתבקשה להגביר ערנות נוכח החבילות החשודות. "קיבלנו הודעה שבתי הכנסת צריכים להיות בערנות מוגברת", אמרה האס. "אנו נוקטים באמצעי הזהירות המתבקשים ומייעצים לבתי הכנסת המקומיים לעשות כך גם כן".

בעקבות חשיפת המטענים שיצאו משדות תעופה בתימן, הודיעו הרשויות במדינה כי ייפתחו בחקירת המקרה. גורם בכיר בתימן אמר כי "זה אך טבעי שנחקור את המקרה הזה ואת הטענות האלה".

לאחר בדיקת המטענים הוסרה רמת הכוננות בששות התעופה בארה"ב ובבריטניה. עם זאת, רשות שדות התעופה בארה"ב הודיעה כי בעקבות האירועים צפויה לעלות רמת הבדיקת הביטחוניות בנמלי התעופה במדינה.

הליגה נגד השמצה פרסמה הודעה רשמית בעקבות האירוע, בה נאמר כי ישנו איום ביטחוני על מוסדות יהודיים בארה"ב. "הליגה נגד השמצה פרסמה אזהרה למוסדות האלה, והם מתבקשים לנקוט זהירות גובהה בכל הנוגע לטיפול בדברי דואר. בכל מקרה של דבר דואר חשוד, יש לפנות לרשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully