וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו הארכיאולוג אהוד נצר שנפל בהרודיון

פרופ' אהוד נצר, ראש משלחת החפירות בהרודיון מזה כ-40 שנים וחוקר ארכיאולוגיה ידוע בתחום הורדוס ותקופתו, מת הערב מפצעיו בביה"ח, לאחר שנפל ונפצע באורח קשה במהלך חפירה באתר ההרודיון

פרופ' אהוד נצר, ראש משלחת החפירות בהרודיון מזה כ-40 שנים וחוקר ארכיאולוגיה ידוע של המלך הורדוס ותקופתו, מת אמש(חמישי) מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאחר שנפל ונפצע באורח קשה במהלך חפירה באתר ההרודיון שמדרום לירושלים.

התאונה אירעה ביום שלישי האחרון, לאחר שנצר נשען על מעקה שקרס באתר. הוא נפל מגובה מספר מטרים, וכתוצאה מהמכה נגרמו לו שברים בגולגולת ובחוליות הצוואר.

נצר, בן 76 במותו, נחשב למומחה בכל הקשור להורדוס ולארכיאולוג המזוהה ביותר עם אתר ההרדיון, בו חפר במשך 35 שנים. לפני שלוש שנים מצא את קברו של המלך הורדוס, במה שנחשב לאחד ההישגים החשובים ביותר של הארכיאולוגיה הישראלית.

בשנות השישים של המאה ה-20 השתתף כאדריכל בחפירות במצדה, ובעבודות השיקום ובניית אתר המבקרים במקום. בעקבות מלחמת ששת הימים השתתף בשיקום שכונות עתיקות בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר הערב להביע את תנחומיו לדבורה, רעייתו של פרופ' נצר. נתניהו סיפר כיצד פגש את נצר בהרודיון בזכות בנו הצעיר, אבנר, שמתעניין בארכיאולוגיה של ארץ ישראל, ויחד איתו הם סיירו בקבר הורדוס שחשף נצר. "פטירתו הטרגית היא אבידה למשפחה, לחוקרי מורשת ישראל ולמדע הארכיאולוגיה", אמר ראש הממשלה.

שאול גולדשטיין, יו"ר מועצת גוש עציון, שהיה שותף במאמץ החפירות בהרודיון סיפר: "נצר היה איש נהדר, איש מקסים, מומחה מספר אחד לנושא הורדוס בעולם. אדם מאוד מקצוען, כתב כמה ספרים. נתתי לנתניהו ספר שנצר כתב על הורדוס, והוא לא הסכים אפילו לתת את הספר לעוזריו שייקחו אותו למכונית, מפאת הכבוד לנצר. נצר חיפש במשך 40 שנה את הקבר של הורדוס ומצא אותו לפני שלוש שנים. וממש כעשרה מטרים ליד הקבר נפל אל מותו. הכרנו לפני 15 שנה. הוא היה אדם צנוע, גר בדירה צנועה, שהוקדשה לארכיואולוגיה. זכה לחשיפה בינ"ל גדולה הגיע לגדולות".

עדכון ראשון: 28.10, 22:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully