וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: חוקרי רצח חרירי מוסרים מידע לישראל

מזכ"ל החיזבאללה קרא לאזרחי לבנון לא לשתף פעולה עם הוועדה החוקרת את רצח רפיק אל-חרירי. נסראללה הזהיר כי ארה"ב וישראל עומדות מאחורי הוועדה וקרא להחרימה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה קרא היום (חמישי) לתושבי לבנון שלא לשתף פעולה עם הוועדה המיוחדת של האו"ם החוקרת את רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי. נסראללה הצהיר כי "כל המידע והתצהירים שהם (הוועדה) אוספים, יגיע ישירות לישראל". בחיזבאללה כינו את הוועדה "כלי למדיניות ארה"ב וישראל" וקראו לראש הממשלה המכהן סעד אל-חרירי, בנו של הנרצח, להתנער ממסקנותיה.

נסראללה מסר את הדברים בפנייה מצולמת באינטרנט, יומיים לאחר ששני חוקרים בוועדה הורחקו בכוח ממרפאה גניקולוגית בשכונות הדרומיות של ביירות. לדברי נסראללה, החוקרים חיפשו תיקים הקשורים לנשים החברות בארגון החיזבאללה.

שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, דיברה היום במושב מיוחד של מועצת הביטחון בנושא לבנון, שהתקיים בדלתיים סגורות. רייס אמרה כי סוריה ממשיכה לזלזל בריבונותה של לבנון ובהחלטות מועצת הביטחון בעניין הפסקת התערבותה של סוריה בנעשה בשכנתה. כמו כן, ציינה כי החימוש והתמיכה שסוריה ממשיכה להעביר לחיזבאללה, מחזקים את מעמד הארגון כמיליציה החזקה בלבנון ותורמים לחוסר היציבות במדינה.

בנאומה אמרה רייס כי סוריה ממשיכה "להפגין זלזול בוטה כלפי ריבונותה, רציפותה הטריטוריאלית, אחידותה ועצמאותה הפוליטית של לבנון". היא הוסיפה כי סוריה ממשיכה להתעלם מהחלטה 1680 של מועצת הביטחון, הקוראת להפסיק את הזרמת הנשק אל תוך לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully