וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת שטייניץ ועיני הסתיימה ללא תוצאות

פגישתם של שר האוצר ויו”ר ההסתדרות בניסיון למנוע את השביתה הכללית בשלישי, הסתיימה ללא תוצאות. הצדדים ימשיכו לדון בדרישה להעלאת השכר במגזר הציבורי בתחילת השבוע

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני ושר האוצר יובל שטייניץ סיימו את פגישתם (שישי) ללא תוצאות. הפגישה נועדה להביא להסכמות בין הצדדים, שימנעו את השביתה הכללית עליה הכריזו אמש בהסתדרות, אולם עיני ושטייניץ לא הגיעו לפשרות והדרישות נותרו בעינם. ההסתדרות הודיעה כי בתחילת השבוע הבא ימשיכו הצדדים לקיים דיונים כדי להימנע מהשבתת המשק ביום שלישי.

עיני ערך אמש, כהכנה לפגישתו עם שטייניץ, פגישה עם כלל האיגודים המקצועיים, בסופה הודיעה ההסתדרות כי החל מיום שלישי תיפתח שביתה כללית במגזר הציבורי. זאת בעקבות סירוב משרד האוצר להעניק לעובדי המגזר הציבורי תוספת שכר בעלות כוללת של 10.5% לשלוש שנים: 2009-2011. האוצר מוכן לתוספת של 1.5% לאותן השנים.

השביתה צפויה לכלול את מרבית מקומות העבודה במגזר הציבורי לרבות רשויות מקומיות, משרדי ממשלה, רשות המיסים, נמלי ישראל, רשות שדות התעופה, ביטוח לאומי, רכבת ישראל, חברת הדואר וכדומה. עם זאת ארגוני המורים לא צפויים לקחת חלק בשביתה, אך לראשונה יצטרפו לשביתה פרקליטי המדינה.

נערכים לשביתה

יו"ר איגוד הפרקליטים, בועז גולדברג, נכח בפגישה ואמר כי "אני שמח מאוד להיות בהסתדרות ולהצטרף למאבק של ההסתדרות. זו הפעם הראשונה שלנו ואני מקווה שנעשה את זה הטוב ביותר".

במפגש אמר עיני כי הוא מצפה מהאיגודים להיערך ארגונית לשביתה. עיני ביקש מראשי האיגודים לתדרך את ראשי הוועדים כיצד לנהוג ביום שלישי. עיני אף הודיע כי תוקם ועדת החריגים כדי לטפל במקרים דחופים במקומות שובתים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן ציין כי במו"מ שקיים עם משרד האוצר בששת החודשים האחרונים נרשמו כבר שלושה הישגים הקשורים לזכויות עובדי המגזר הציבורי: ימי פדיון למחלה, תוספת למעונות ותוספת להפרשות לפנסיה. ניסנקורן ציין שהישגים אלה לא באים להחליף את תוספת השכר שדורשת ההסתדרות.

עדכון ראשון: 28.10, 20:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully