וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דמשק מפגינה זלזול בוטה בריבונות לבנון

שגרירת ארה"ב לאו"ם סוזן רייס תקפה את סוריה בגלל תמיכתה המתמשכת בחיזבאללה, בניגוד להחלטות מועצת הביטחון. "חיזבאללה הוא המיליציה החזקה ביותר, והוא לא היה כזה בלי סוריה"

שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, דיברה היום (חמישי) במושב מיוחד של מועצת הביטחון בנושא לבנון, שהתקיים בדלתיים סגורות. רייס אמרה כי סוריה ממשיכה לזלזל בריבונותה של לבנון ובהחלטות מועצת הביטחון בעניין הפסקת התערבותה של סוריה בנעשה בשכנתה. כמו כן, ציינה כי החימוש והתמיכה שסוריה ממשיכה להעביר לחיזבאללה, מחזקים את מעמד הארגון כמיליציה החזקה בלבנון ותורמים לחוסר היציבות במדינה.

בנאומה אמרה רייס כי סוריה ממשיכה "להפגין זלזול בוטה כלפי ריבונותה, רציפותה הטריטוריאלית, אחידותה ועצמאותה הפוליטית של לבנון". היא הוסיפה כי סוריה ממשיכה להתעלם מהחלטה 1680 של מועצת הביטחון, הקוראת להפסיק את הזרמת הנשק אל תוך לבנון.

"חיזבאללה ממשיך להיות המיליצה המשפיעה והחמושה ביותר בלבנון" , אמרה רייס והבהירה כי הארגון לא יכל היה לעשות זאת ללא סיוע סורי לרכישת הנשק ממנה ומאירן.

עוד הוסיפה רייס כי החלטתה של סוריה להוציא צווי מעצר כנגד 33 דיפלומטים לבנונים ואזרחים זרים ממשיכה להעיד על אי קיום התחייבותיה כלפי ריבונות שכנתה.

בשבועות האחרונים קרב מועד החלטת בית המשפט המיוחד של האו"ם הבוחנת את רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי ב 2007. בחיזבאללה כינו את הוועדה "כלי למדיניות ארה"ב וישראל" וקראו לראש הממשלה המכהן סעד אל-חרירי, בנו של הנרצח, להתנער ממסקנותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully