וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: מניין הרוגי הצונאמי מוסיף לעלות

מימדי הנזק שגרם הצונאמי במערב אינדונזיה מתחילים להתברר עם הגעת צוותי חילוץ לאזורים המרוחקים שנפגעו. התושבים: מערכת ההתרעה שהותקנה לאחר הצונאמי ב-2004 לא פעלה

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

באינדונזיה נמשכים מאמצי הסיוע לנפגעי הצונאמי שפקד שרשרת איים במערב המדינה כתוצאה מרעידת אדמה חזקה. מניין הקורבנות עלה לכ-350, וקיים חשש שיעלה על 500. במקביל, באי ג'אווה ערכו קבורת אחים לכ-30 הרוגי התפרצות הר הגעש מראפי.

תנאי מזג אוויר קשים מקשים על עבודות צוותי החילוץ באיי מנטאוואי שנפגעו. לפי הערכות, 13 כפרים נשטפו בגלים בגובה שלושה מטרים, ועדיין לא נוצר קשר עם 11 כפרים נוספים, כך שההיקף המדויק של הנזק עדין לא ידוע.

"מתוך מאות הנעדרים, אנו חושבים ששני שליש הם ככל הנראה מתים – או שהם נסחפו לים או שנקברו בחול", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית גורם ביחידת הסיוע. "כשטסנו מעל האזור אתמול ראינו הרבה גופות. ראשים ורגלים צצו מתוך החול, חלקן היו על עצים. אם נצרף עוד 200 למניין המתים זה יהיה לפחות 543".

נשיא אינדונזיה סוסילו באמבנג יודהויונו קיצר את מסעו בוויאטנם והגיע לאזור כדי לעקוב אחר עבודות החילוץ ולדבר עם ניצולים. במקביל, הר הגעש מראפי שב היום לפלוט אפר וענני גז רעיל, אולם עד כה לא דווח על נפגעים. יותר מ-50,000 תושבי הכפרים למרגלותיו נמצאים מאז יום שני במקלטים זמניים, אז פרסמו הרשויות המקומיות אזהרת התפרצות.

במדינה התגברו בימים האחרונים השאלות על תקינותה של המערכת שאמורה להתריע מפני הגלים. הניצולים אמרו כי לא היתה התרעה ממשית מפני הגלים הגבוהים שפגעו בחופים, למרות שאחרי הצונאמי ב-2004 הותקנה לאורך חופי סומטרה מערכת התרעה מתוחכמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully