וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: הטבע מכה באינדונזיה

מסביב לעולם בשבוע עם שלישיית אסונות הטבע באינדונזיה, מגפת הכולרה בהאיטי, מותו של פול התמנון, והשלכת שהגיע סוף סוף - לקוסובו

קיר המים הקטלני

באינדונזיה התמודדו עם אסונות טבע מהים ומהיבשה – צונאמי והתפרצות הר געש. מאות בני אדם נהרגו מ"קיר מים" שפגע בשרשרת איים מרוחקים במערב המדינה. הצונאמי אירע כתוצאה מרעידת אדמה בעוצמה של 7.5 דרגות בסולם ריכטר סמוך לחופי סומטרה. גורמים רשמיים מסרו שככל הנראה אירעה תקלה במערכת שהיתה אמורה להתריע מפני הגלים הגבוהים.

אפר ואבק

יום אחרי הצונאמי החל הר הגעש מראפי, שבשולי העיר גו'קג'קרטה באי ג'אווה לפלוט אפר וגזים ולגרום לנזק ופגיעות. לפחות 30 בני אדם מתו כתוצאה מהתפרצות. מראפי הוא הר הגעש הפעיל ביותר במדינת האיים. כ-50,000 תושבים שחיים למרגלותיו פונו מבתיהם.

מגפה מתפשטת

בהאיטי עדיין לא התאוששו לחלוטין מרעידת האדמה שפקדה את האי בינואר, וכעת הם מתמודדים עם מגפת כולרה. לפחות 300 בני אדם מתו וכ-4,000 לקו במחלה, הגורמת לשלשול, חום גבוה, הקאות, התייבשות קשה ואף למוות. רוב המקרים אירעו מצפון לעיר הבירה, אולם גורמים במערכת הבריאות הזהירו מהתפשטותה לאזורים אחרים, כולל פורט או-פראנס, שם חיים יותר ממיליון בני אדם בתנאי מחנות פליטים צפופים באוהלים, והם מהווים קרקע פוריה להידבקות במחלות כמו כולרה.

אבל בארגנטינה

נסטור קירשנר, הנשיא לשעבר של ארגנטינה, הלך לעולמו בגיל 60לאחר שלקה בהתקף לב . לקירשנר, בעלה של הנשיאה הנוכחית כריסטינה קירשנר, היתה היסטוריה של בעיות לב, והשנה אף עבר שני ניתוחים. קירשנר היה נשיאה ה-54 של ארגנטינה וכיהן בתפקיד בין השנים 2003 ל-2007, אז העביר את שרביט הנשיאות לרעייתו, האישה הראשונה בארגנטינה שנבחרה לתפקיד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אין נביא בעירו

מכה קשה בעולם נביאי הכדורגל. פול התמנון שהתפרסם לאחר שחזה במדויק את זהות המנצחת במשחקי גביע העולם שנערכו בקיץ בדרום אפריקה, מת השבוע באקווריום בגרמניה בו הוא התגורר. מותו לא היה בלתי צפוי לחלוטין, שכן הוא כבר היה בן שנתיים ותשעה חודשים, בערך אורך החיים של תמנון ממוצע.

ההופעה הרצינית של אובמה

שישה ימים לפני הבחירות לקונגרס, הופיע נשיא ארה"ב בתכנית הסאטירית "דיילי שואו" בניסיון כמעט נואש לשכנע בוחרים להצביע בעד מועמדי מפלגתו. מנחה התכנית ג'ון סטיוארט לא עשה לאובמה הנחות, בעוד שהנשיא ניצל את הזמן כדי לקדם את הישגי הממשל.

מי נתן לפוטין פנס בעין?

ולדימיר פוטין , ראש הממשלה הקשוח של רוסיה, הופיע בפומבי כשהוא מאופר בכבדות, עם מה שנראה כמו חבורה מתחת לעינו. הנושא הפך לשיחת היום, והספקולציות לגבי מקור הסימן נעו מניתוח פלסטי ועד חבטה באימוני הג'ודו.

מצעד החיים-מתים

גברים ונשים מחופשים כזומבים צעדו ברחובות סידני, כחלק ממצעדי זומבים שנערכים ברחבי העולם מדי שנה. זוהי השנה הרביעית בה מתקיימת תהלוכת המתים-החיים בעיר.

משחק תפוח תת-מימי

פינגווין ממין האמבולדט השתתף השבוע באירוע תפיסת תפוחים בפה, מסורת ליל כל הקדושים ותיקה. האירוע לא התקיים בחבית, אלא בביתו של הפינגווין, בגן החיות צ'סטר בצפון אנגליה.

עלי שלכת

למי ששכח איך סתיו אמור להיראות, קבלו תמונה מרהיבה של השלכת בהרי קוסובו. שבוע טוב!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully