וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: רפורמת הפנסיה אושרה, ההפגנות נמשכות

איגודי העובדים בצרפת אינם מתכוונים לוותר על מחאתם נגד העלאת גיל הפרישה, גם לאחר שהרפורמה בפנסיה אושרה בפרלמנט. כ-250 הפגנות צפויות להתקיים ברחבי המדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צרפת מתמודדת היום (חמישי) עם שיבושים קשים נוספים בתחבורה, אולם נראה כי המחאה הכללית נגד הרפורמות בפנסיה גוועת. אתמול אישר הפרלמנט את חבילת השינויים הכולל את העלאת גיל הפרישה בשנתיים - הסעיף שעורר את המחלוקת הרבה ביותר.

בצעד נואש לפני שבית המשפט החוקתי בצרפת דן ברפורמה- הצעד האחרון לפני הפיכתה לחוק – מתכוונים ארגוני העובדים לקיים כ-250 הפגנות ברחבי המדינה ושביתות של יום אחד. בנמלי התעופה הופחת מספר טיסות ב-30 עד 50 אחוז בשל עיצומים של פקחי התנועה ושביתה של עובדי חברות הרכבת גרמו להשבתה של כמחצית מהקווים. אולם עובדי אחד מבתי הזיקוק בדרם צרפת הצביעו בעד סיום חסימת הגישה למסופי הדלק, סימן להיחלשות צעדי המחאה.

בעוד שיעור התמיכה הציבורית בהפגנות נותר גבוה, משפחות רבות נמצאות בחופשת אמצע הסמסטר, וראשי האיגודים הודו כי קיימת עייפות בציבור, וכי הם אינם מצפים היום לקהל רב של תומכים. לפי שעה, ההפגנות מתקיימות בשקט יחסי, אולם ישנם דיווחים על עימותים בין המשטרה לתלמידים ולחבורות צעירים, המנצלות את המחאה כדי לעורר מהומות משל עצמן.

בשלב זה מתוכנן לפחות עוד יום מחאה ב-6 בנובמבר, אולם יועציו של סרקוזי אמרו כי הוא מתכוון לחתום על החוק בסביבות 15 בנובמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully