וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב מגבשת הצעה חדשה למו"מ עם אירן

גורמים בממשל האמריקאי מסרו לעיתון "ניו יורק טיימס", כי ארה"ב ובעלות בריתה מגבשות הצעה מחמירה יותר לנהל עם אירן מו"מ בנוגע לתכנית הגרעין שלה. לפי היוזמה, טהרן תידרש להעביר משטחה 2,000 ק"ג של אורניום מועשר

הממשל האמריקאי ובעלות בריתו האירופיות מגבשים הצעה חדשה לחידוש המשא ומתן עם אירן בנוגע לתכנית הגרעין שלה. כך דיווח היום (חמישי) העיתון "ניו יורק טיימס". גורם בכיר בממשל אובמה מסר לעיתון, כי התנאים יהיו מחמירים יותר מההצעה אותה דחה בשנה שעברה האייתוללה עלי חמנאי, המנהיג הרוחני העליון של אירן.

לדברי אנשי ממשל, תגובתה של אירן להצעה תהיה המבחן הראשון להשפעת הסנקציות החדשות והחריפות שהוטלו עליה בחודשים האחרונים.

ההצעה כוללת דרישה כי אירן תעביר משטחה 2,000 קילוגרמים של אורניום מועשר בדרגה נמוכה. זוהי עלייה משמעותית בהשוואה לכמות שנדרשה בטיוטת ההסכם שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הגישה לאירן בשנה שעברה, מכיוון שמאז אירן הספיקה להעשיר עוד אורניום, וארצות הברית רוצה להבטיח שלטהרן לא תהיה כמות מספיקה להרכבת פצצה אחת.

בנוסף, אירן תידרש לעצור את הפקת הדלק הגרעיני, אותו היא מעשירה בשלב זה לדרגה של 20%. כמו כן, היא תצטרך לעמוד בהתחייבותה ולנהל משא ומתן בנוגע לעתיד תכנית הגרעין שלה.

תגובה אירנית ראשונה

"זאת תהיה התגובה הראשונה באשר לשאלה האם האירנים עדין חושבים שהם יכולים לעמוד (בסנקציות) או שהם מוכנים לנהל משא ומתן", אמר בכיר בממשל האמריקאי. "אנו צריכים לשכנע אותם שהחיים יכולים להפוך לקשים יותר, לא טובים יותר, אם הם לא יתחילו לזוז".

אירן טרם הגיבה לבקשתה של שרת החוץ של האיחוד האירופי קת'רין אשטון להיפגש בווינה באמצע נובמבר. טהרן מתעקשת כי קודם לכן אשטון צריכה להשיב לה מתי הסנקציות יסתיימו, מתי ישראל תוותר על מה שהיא מכנה "הפצצה הציונית", ומתי ארצות הברית תחסל את כלי הנשק הגרעיניים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully