וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בא להתארח אצל הגבר המשפיע בארה"ב

6 ימים לפני הבחירות לקונגרס, הופיע נשיא ארה"ב בתכנית הסאטירית "דיילי שואו" בניסיון כמעט נואש לשכנע בוחרים להצביע בעד מועמדי מפלגתו. מנחה התכנית ג'ון סטיוארט, שנבחר באחרונה כגבר המשפיע ביותר בארצו, לא עשה לו הנחות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ברק אובמה התארח הלילה (חמישי) בתכנית הטלוויזיה "דיילי שואו". הפעם האחרונה שבה הוא ישב מול המנחה ג'ון סטיוארט הייתה כשהוא היה סנאטור צעיר מאילינוי. הפעם הוא מכהן כנשיא ארצות הברית, הראשון שמופיע בתכנית הסטירה הפופולרית של ערוץ הכבלים "קומדי סנטרל".

בהופעותיו הקודמות התבדח אובמה עם סטיוארט, אך הפעם הטון היה רציני הרבה יותר - שישה ימים לפני בחירות אמצע-הקדנציה לקונגרס, בהן צפויה המפלגה הדמוקרטית להפסיד את הרוב שלה בבית הנבחרים, ונוכח שיעור האבטלה הגבוה והמצב הכלכלי הקשה של אזרחים רבים.

סטיוארט, שנבחר באחרונה לאיש המשפיע ביותר בארצות הברית בידי גולשי האתר AskMen.com, הקדיש את כל תכניתו לנשיא, לא עשה לו הנחות, ועימת אותו עם הבטחות מערכת הבחירות שלו לתקווה, תעוזה ושינוי, לעומת התנהלות הדמוקרטים היום, "שנראה כאילו הם רצים על מצע של 'בבקשה, מותק, הזדמנות נוספת'".

"כשהתמודדתי התחלנו את תהליך השינוי והסתכלנו על מה שקורה בכלכלה", השיב אובמה. "חבורה שלמה של חבריי הפוליטיים באו ואמרו 'אתה יודע מה? תיהנה מזה עכשיו, מפני שבעוד שנתיים, אנשים יהיו מתוסכלים', וזה בעצם מה שקרה".

מסיבת הפתעה מלאה במשרות

סטיוארט הקניט את הנשיא לגבי הסלוגן של מערכת הבחירות ""Yes, we can ואמר שהיום זה יותר "כן, אנחנו יכולים, אבל יש תנאים מצורפים". "כשהבטחנו במהלך מערכת הבחירות, 'שינוי שתוכלו להאמין בו' זה לא היה, 'שינוי שתוכלו להאמין בו בתוך 18 חודשים" , אמר אובמה בתסכול. "נצטרך לעבוד עבורו".

במפלגה הדמוקרטית אוהבים להאשים את סביבת אובמה בכשלים בהסברת ההצלחות של ממשלו. אובמה ניצל את 30 הדקות שסטיוארט הקדיש לו כדי להעביר שני מסרים עיקריים: הישגיו בהעברת רפורמות בביטוח הבריאות ובמערכת הפיננסית. לדבריו, "התקדמנו עם אג'נדה שעושה שינוי בחייהם היומיומיים של אנשים. האם זה מספיק? לא. אז אני מצפה, ואני חושב שרוב הדמוקרטים מצפים, שאנשים רוצים לראות התקדמות נוספת".

אובמה ציין כי שיעור האבטלה הגבוהה ושוק הדיור המדשדש מהווים מקור לתסכול, אך הוסיף כי אזרחים רבים ככל הנראה לא מודעים להישגי ממשלו. "מה עשית שאנחנו לא יודעים?" שאל סטיוארט, והוסיף בעקיצה, "האם אתה מתכנון מסיבת הפתעה עבורנו מלאה במשרות וביטוח בריאות?"

התכנית הוקלטה בוושינגטון במקום באולפנה בניו יורק, מכיוון שמערכת ה"דיילי שואו" עברה לעיר הבירה לקראת מצעד "השבת השפיות" שסטיוארט יקיים שם בשבת כתגובה לעצרות השמרנים מול גבעת הקפיטול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully