וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל אל-קאעדה חשוד שתכנן פיגוע בוושינגטון

ה-FBI עצר את פארוק אחמד, אמריקאי ממוצא ערבי המשתייך ככל הנראה לאל-קאעדה, בחשד שהתכוון לבצע פיגועים בתחנות הרכבת התחתית בוושינגטון. "מטרתו הייתה להרוג כמה שיותר מנוסעי הרכבת"

אזרח אמריקאי אשר הינו ככל הנראה פעיל אל-קאעדה מוורג'יניה נעצר אתמול (רביעי) בחשד שתכנן התקפות על תחנות רכבת תחתית באזור וושינגטון, כך דיווח משרד המשפטים האמריקאי. העצור הינו פארוק אחמד, בן 34 מאשבורן, ורג'יניה, והוא נעצר אמש (שעון ארה"ב).

בהודעה שנמסרה ממשרד המשפטים האמריקאי הודגש כי "לא הייתה סכנה כלשהי לציבור במשך כל הזמן. ה-FBI היה מודע לפעילותו של אחמד לפני שהתחיל בניסיון לבצע את הפעילות ועקב אחריו מקרוב עד אשר הוא נעצר". אחמד הואשם באספקת חומרי תמיכה לטרוריסטים ואיסוף מידע עבור פעולות טרור.

"מטרתו של אחמד הייתה להרוג כמה שיותר מנוסעי הרכבת שאפשר באמצעות מספר התקפות בו זמנית", סיפר ניל מקברייד, התובע הכללי במחוז המזרחי של ורג'יניה. על פי החשד, אחמד נהג להיפגש עם אנשים שהאמין שהם קשורים לאל קאעדה ודן עימם ב"ג'יהאד".

כמו כן, הביע אחמד הסכמה בפני אותם אנשים לצלם את תחנת הרכבת בארלינגטון ומלון בוושינגטון, על מנת לדלות מידע על סידורי האבטחה שלהם ועל הזמנים העמוסים ביותר בהם. על פי עדויות שהוצגו בבית המשפט, ב-7 ביולי השתתף אחמד במעקב וצילום תמונות אחר התחנה בארלינגטון. חודש לאחר מכן, הוא השתתף במעקב אחר התחנות הסמוכות לבית המשפט בוושינגטון ולפנטגון.

על פי המסמכים שהוצגו, במהלך פגישה שקיים ב-28 בספטמבר הציע אחמד לבצע את הפיגועים באמצעות מזוודות ולא באמצעות תרמילי גב, והביע את רצונו להרוג כמה שיותר אנשי צבא.

ד"ש מבן לאדן

אתמול פרסם מנהיג אל קאעדה, אוסמה בן לאדן קלטת חדשה, בה הוא נשמע אומר: "אם לצרפת יש זכות למנוע מנשים מוסלמיות לעטות חיג'אב (כיסוי ראש) - לנו אין זכות להגיב?". "זה לא צודק מבחינתכם לשלוט במדינות שלנו ולהרוג את נשותינו וילדינו ולצפות לחיות בשלום ובביטחון".

החודש גם נידון למאסר עולם אזרח אמריקאי יליד פקיסטן שניסה לפוצץ מכונית ממולכדת בטיימס סקוור בניו יורק. פייסל שחזאד, בן 31, הודה כי בחודש מאי השנה כשל בניסיון לבצע פיגוע בארצות הברית. שחזאד נעצר יומיים לאחר שהתגלה רכב מסחרי עם פצצה במנהטן, כאשר ניסה לעלות על מטוס לדובאי בנמל התעופה קנדי. מכתב האישום עולה כי הוא קיבל הכשרה מהטליבן בפקיסטן, יחד עם 12,000 דולר מנציגי הארגון במסצ'וסטס ולונג איילנד.

הוא הודה כי עבר הדרכה בהרכבת מטעני חבלה על ידי הטליבן הפקיסטני והם גם מימנו את חומרי הגלם. לאחר קבלת גזר הדין חייך שחזאד למצלמות ואמר כי הפיגוע הבא בארצות הברית יתרחש בכל רגע.

עדכון ראשון: 19:58, 27.10.10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully