וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המהומות: הרפורמה אושרה בפרלמנט הצרפתי

לאחר ההפגנות והעיצומים, הרפורמה בפנסיה בצרפת אושרה בפרלמנט. 336 חברי פרלמנט הצביעו בעד הרפורמה שבמסגרתה יעלה גיל הפרישה מ-60 ל-62. המחאה ברחובות צפויה להתחדש

הפרלמנט הצרפתי אישר אחר הצהריים (רביעי) את הגרסה הסופית של הרפורמה במערכת הפנסיה במדינה. 336 מחברי האסיפה הכללית הצביעו בעד העלאת גיל הפרישה במדינה מ-60 ל-62, לעומת 233 שהתנגדו. מפלגת האופוזיציה, המפלגה הסוציאליסטית, אמרה כי תערער לבית המשפט החוקתי של צרפת, שעדיין צריך לקבוע אם הרפורמה חוקית לפני שהנשיא ניקולא סרקוזי יחתום עליה בחודש הבא.

איגודי העובדים הכריזו מלחמה על הרפורמה וגרמו לשיבושים קשים בתחבורה ובאספקת הדלק במדינה. בנוסף, מיליוני אזרחים יצאו לרחובות למחות על השינויים המיועדים. המחאה אמנם איבדה מכוחה בימים האחרונים, אך מחר היא צפוייה להתחדש לאור אישור הרפורמה.

ממשלת צרפת טענה כי יש צורך להעלות את גיל הפרישה המינימלי מ-60 ל-62 מכיוון שהעלייה בתוחלת החיים גרמה לגירעון פנסיוני. בתחילת השבוע אמרה שרת הכלכלה, כריסטין לגארד, כי השביתות האטו את ההתאוששות הכלכלית של צרפת וגרמו לנזק של כ-400 מיליון אירו ביום.

"אנחנו יכולים לראות כי השבוע הזה מסמל תחילתו של שינוי", אמר שר העבודה אריק וורת', האחראי להעברת רפורמת הפנסיות בפרלמנט, לתחנת טלוויזיה מקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully