וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: עיריית ר"ג הפסיקה העסקת מורה הרה

בכתב האישום שהוגש לביה"ד לעבודה גם נגד בעלי תפקידים בעירייה ובביה"ס, צוין כי מעסיקיה כבר קבעו את מסגרת משרתה, אלא שלאחר שגילו כי היא הרה, חזרו בהם

משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה הגיש כתב אישום לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נגד עיריית רמת גן, מנהל אגף כוח האדם של עיריית רמת גן וכן שני נושאי תפקידים בבית ספר תיכון בעיר על רקע אפליה בקבלתה לעבודה של אישה בהריון.

בעקבות חקירה שניהל האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד, הוגש כתב אישום באמצעות עו"ד דוד ימין, המייחס לנאשמים אפליה פסולה בשל ההיריון. זאת משום שכבר קבעו את מסגרת העסקתה של המועמדת, ורק לאחר שנודע להם כי דבר הריונה החליטו שלא להעסיקה. היועץ המשפטי לממשלה אישר את הגשת כתב האישום כנגד עיריית רמת גן.

"בכתב האישום עולה מסכת עובדות לפיה לאחר סינון ראשוני הוחלט על קבלת המועמדת למשרה והצבתה לעבודה כמורה בבית ספר מדעי לבנות בהיקף שעות שבועיות מוגדר", נמסר בהודעת המשרד. "כאשר נודע דבר הריונה של המועמדת ובשל ההיריון הודע לה כי שעות העסקתה יופחתו ובסמוך לאחר מכן נאמר לה כי לא תוכל להתקבל לעבודה כלל בשל העובדה כי לא סיפרה מראש על הריונה. זאת, בניגוד להוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה".

התובעת הראשית במשרד התמ"ת, עו"ד גלי לוי, אומרת כי הגשת האישום "מהווה מסר ברור לציבור המעורב בהליכי הקליטה לעבודה שלא לפסול מועמדות לעבודה תוך אפליה פסולה וכי הליכים פליליים יינקטו לא רק כנגד המעסיק אלא גם כנגד הגורמים הרלוונטיים המעורבים בהליך הקליטה של המועמד המופלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully