וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט: בניית הגדר עם מצרים תחל בנובמבר

משרד הביטחון הודיע לקבינט המדיני בטחוני כי בניית הגדר בגבול בין ישראל למצרים תחל בחודש הבא. ראש הממשלה הורה לזרז את פעולות הבנייה

הקבינט המדיני-ביטחוני קיים היום (רביעי) דיון בנושא המעקב אחר ביצוע החלטת הממשלה להקמת גדר בגבול ישראל מצרים שהתקבלה בחודש מרץ. בדיון אמר משרד הביטחון שהעבודות בשטח אמורות להתחיל בחודש נובמבר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את כל הגורמים לפעול באופן מיידי להאצת העבודות, ובמקביל לגבש פתרונות נוספים לצמצום זרם הפליטים ומהגרי העבודה בפרק הזמן הקרוב יותר שעד להשלמת המכשול. נתניהו הנחה לדווח לו בתוך חודש על תחילת העבודות בשטח והורה לנציגי מערכת הביטחון לשתף פעולה באופן מלא עם צוות המעקב בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה. כמו כן ראש הממשלה הודיע שהחליט למנות פרויקטור מיוחד לנושא.

נתניהו אמר כי "בעיית המסתננים הלא חוקיים בגבול הדרום מהווה איום על אופייה היהודי והדמוקרטי של ישראל. אני רוצה לראות תוצאות מעשיות של תחילת ביצוע המכשול הקרקעי כבר בשבועות הקרובים. בעוד ארבעה שבועות נכנס שוב את הקבינט, ונשמע דיווח על כך ממשרד הביטחון. עד אז משרד הביטחון ידווח על ההתקדמות לצוות המעקב בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי".

נתניהו הוסיף כי "הצוות יבחן גם צעדים מידיים יותר למניעת הצפתה של מדינת ישראל במסתנני עבודה, כגון פריסת כוחות נוספים לאורך הגבול, הקמת מתקן לקליטת מסתננים, בחינת דרכים חוקיות להוצאתם מהארץ והטלת סנקציות על מעסיקים. דחיפות הבעיה מחייבת טיפול צמוד וממוקד. אני מתכוון גם למנות איש מקצוע ייחודי, שיעסוק רק בזה, על בסיס יומיומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully