וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים כרגיל: אירן החלה לתדלק הכור בבושהר

חרף הטלת הסנקציות ע"י ארה"ב ובעלות בריתה, הרפובליקה האיסלמית החלה להעביר דלק למתקן הגרעיני בבושהר. באירן מתעקשים כי הכור נועד לייצר חשמל בלבד

מחממים מנועים: אירן החלה הבוקר (שלישי) להזרים דלק לכור במתקן הגרעיני בבושהר שבדרום המדינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות PRESS TV. בהקמת הכור בעיר הנמל הדרומית, סייעה רוסיה והוא נחנך, על פי הסוכנות האירנית, באיחור של שלושה עשורים. הכור צפוי להתחיל ולהפיק אנרגיה בתחילת 2011.

המתקן בבושהר, נחנך בחודש אוגוסט האחרון, לאחר שמהנדסים התקינו בו 163 מוטות דלק גרעיני בהשגחת פקחים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). הוא צפוי לייצר אלף מגה-וואט של חשמל, והיה אמור להתחיל לפעול בשנת 2007, אך המועד נדחה מספר פעמים בשל סיבות טכניות, פיננסיות ופוליטיות שונות.

באירן לא הסבירו באופן רשמי מה גרם לדחייה בהפעלת הכור, אך בכירים בממשל הודו כי וירוס ה"סטקסנט" שחדר לכ-30 אלף מחשבים במדינה וגרם להם לתקלות, הוא שאחראי לעיכוב. מומחים מעריכים כי הווירוס נועד לפגוע במתקניה הגרעיניים של אירן.

ארצות הברית ובעלות בריתה התייחסו להפעלת הכור ואמרו כי העובדה שרוסיה מספקת את הדלק לאירן, מוכיחה שאין הצדקה שזו תעשיר אורניום באופן עצמאי. במערב חוששים כי מפעל העשרת האורניום של אירן מיועד להשגת יכולות צבאיות גרעיניות. מנגד, באירן מתעקשים כי העשרת האורניום לא תשמש לצרכים צבאיים, אלא לייצור חשמל בהיקף שיאפשר לה לייצא נפט וגז למדינות אחרות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully