וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "התקציב מקדם רפורמות היסטוריות"

25.10.2010 / 19:42

שר האוצר פתח את הדיון בכנסת על תקציב 2011-2010, וציין כי "יש ריסון בהוצאת הביטחון ותגבור משמעותי בחינוך והשכלה גבוהה". מיד לאחר מכן, עזב מבלי להקשיב לנאום האופוזיציה

"אנו מפליגים בכיוון הנכון אך עוד לא הגענו לחוף מבטחים, ובתקופה לא שגרתית נדרשים צעדים לא שגרתיים", כך אמר הערב (שני) שר האוצר יובל שטייניץ, בפתח הדיון על תקציב המדינה במליאת הכנסת. בסוף הדיון תיערך הצבעה לקריאה ראשונה על חוק התקציב.

"התקציב שהונח על שולחן הכנסת בשבוע שעבר איננו תקציב רגיל, איננו בזמנים רגילים", אמר שטייניץ. "יש משבר כלכלי עולמי בעוצמה שהעולם לא ידע כדוגמתה מזה 70 שנה, ולמרות ההתאוששות של ישראל, כשאמריקה והעולם כולו סובל, גם ישראל נרתמת".

שטייניץ ציין כי "התקציב הוא מוצר חדש ומקורי בכמה מובנים: גם מבחינת המעטפת, שהוא תקציב דו-שנתי, מבחינת סדר העדיפויות בתוך התקציב, ומבחינת רפורמות חשובות ביותר, חלקן רפורמות כלכליות היסטוריות. אנחנו מקבלים בקשות לאינפורמציה ולהחלפת מידע גם מארצות הברית וגם ממדינות חשובות באירופה. יש ריסון בהוצאת הביטחון ותגבור משמעותי בחינוך והשכלה גבוהה, צמיחה ותעסוקה ופריסת רשת תחבורה לפריפריה. הסכום הכולל בתקציב הביצוע (ההוצאה נטו של משרדי הממשלה – פ"ו) – 251 מיליארד שקלים ב-2011 ו-281 מיליארד ב-2012, ויעד הגירעון הוא 2 ו-3 אחוז".

שטייניץ עזב, בראון זעם

שר האוצר לשעבר, ח"כ רוני בר-און הביע תרעומת על כך ששר האוצר יובל שטייניץ יצא לאחר שסיים את דבריו מבלי להמתין לשמוע אותו, כנציג האופוזיציה, וכינה זאת "ביזוי הכנסת". "זה בושה לכנסת", אמר. הוא כינה את נאום שר האוצר "קש וגבבה".

"הייתי פחות מודאג אם הוא לא היה מאמין למה שהוא אומר. הצרה היא שהוא מאמין למה שהוא אומר. הוא לא יודע מה הוא סח והוא מאמין למה שהוא אומר. זה סכנה", אמר בראון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully