וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס: בלי פתרון דיור לצעירים - נתנגד לתקציב

25.10.2010 / 17:30

מפלגת ש"ס הציבה אולטימטום לראש הממשלה והבהירה כי לא תתמוך בתקציב בקריאה שנייה ושלישית אלא אם יימצא פתרון למשבר הדיור של הזוגות הצעירים. השר ישי: "זה קו אדום"

מפלגת ש"ס איימה אחר הצהרים (שני) שלא תתמוך בתקציב המדינה בקריאה שניה ושלישית אם לא יימצא פתרון דיור לזוגות צעירים. האיום הגיע לאחר ישיבה של שרי ש"ס, אלי ישי, אריאל אטיאס, יעקב מרגי ומשולם נהרי, יחד עם סגן שר האוצר יצחק כהן ומזכיר מועצת חכמי התורה רפאל פנחסי. כהן יביא את האיום לידיעת שר האוצר יובל שטייניץ.

יש לציין, כי האיום לא כולל את ההצבעה בקריאה ראשונה שתתקיים הלילה, בה יצביעו חברי הסיעה בעד התקציב. "העובדה שזוג צעיר לא יכול לרכוש דירה והדבר נופל על הורי הזוג, זה בלתי אפשרי. זה קו אדום שאי שאפשר לחצות אותו", אמר יו"ר המפלגה, שר הפנים אלי ישי. "לכן, זה עומד בראש רשימת הדרישות שלנו לקראת תקציב המדינה".

בתוך כך, חברי סיעת יהדות התורה נפגשו הערב עם ראש הממשלה ושוחחו עמו על בעיית הדיור. בסיום הפגישה, התייחס יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לנושא הדיור ולחוק המלגות לאברכים ואמר כי, "לא נהיה פראיירים של הממשלה. גם אנחנו שותפים לממשלה והצבענו לדברים שאנחנו לא מסכימים, וכך גם הממשלה תצטרך לעשות".

נתניהו: "התקציב הדו-שנתי השני בתולדות העולם"

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו, לתקציב שיעלה הערב להצבעה ראשונה ובירך על האיזון שהוא מהווה בין הכלכלה, החברה והביטחון. "היום אנחנו הולכים להעביר את התקציב הדו-שנתי בקריאה ראשונה", אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה במשכן הכנסת. "זהו התקציב הדו-שנתי השני בתולדות המדינה ולמיטב ידיעתי גם בתולדות העולם", אמר.

לדברי נתניהו, "זהו תקציב של צמיחה ויצירת מקומות עבודה, ויש בו שתי בשורות: חיזוק תשתיות פיזיות, במסגרתו אנו משקיעים מיליארד וחצי שקלים בסלילת כבישים, וחיזוק תשתיות אנושיות, הכולל שנת לימודים חינם בצפון ובדרום, ואנחנו מגבים את מרכזי המצוינות ונשיב לארץ את המדענים המוכשרים ביותר. זו בשורה חשובה לעם ישראל".

נתניהו הוסיף והתייחס לתיקון שביקש חוק ההסדרים לעשות בחוק המלגות לאברכים. לדבריו, "אנחנו הולכים להעביר את 'תוכנית ויסקונסין' ונעודד את כל אוכלוסיות מדינת ישראל להיכנס למעגל העבודה. אנחנו מפגרים בתשתיות ואנחנו פותרים זאת. אנחנו מפגרים בהשתתפות אוכלוסיות שלמות בשוק העבודה וגם את זה אנחנו הולכים לפתור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully