וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אפגניסטן מאשר: אירן מעבירה לנו כסף

חמיד קרזאי אישר היום כי טהרן מעבירה לארצו מיליוני אירו במזומן, כפי שדווח אתמול ב"ניו יורק טיימס". אולם לדבריו, ארה"ב מודעת לכך ושסיוע נועד לכיסוי הוצאות ולא ל"קנות" השפעה

נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי אישר היום (שני) כי משרדו מקבל סיוע בדמות כסף מזומן מאירן. אולם לדבריו, הדבר נעשה בהליך שקוף שנועד לכסות על הוצאות הארמון הנשיאותי, וכי הממשל האמריקאי נוהג לתרום אף הוא את חלקו. דבריו של קרזאי באו בתגובה לדיווח ב"ניו יורק טיימס" כי ראש הסגל של הנשיא, עומאר דאוודזאי, מקבל בחשאי כסף מזומן רב, עד שישה מיליון דולרים בתשלום אחד מאירן. זאת במטרה לקדם את האינטרסים של הרפובליקה האיסלמית במדינה.

"ממשלת אירן עוזרת לנו עם חמש או שש או שבע מאות אלפי אירו פעם או פעמיים בשנה, זהו סיוע רשמי", אמר היום קרזאי לעיתונאים בבירה קבול. לדבריו, ראש הסגל שלו מקבל את הכסף בהוראתו והוסיף כי ימשיך לבקש כסף מאירן. "זה נעשה בצורה שקופה, דנתי בנושא בעבר עם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש. אנו מודים לעם האירני בהקשר הזה", אמר קרזאי. "וארצות הברית עושה את אותו הדבר, היא נותנת שקי כסף, כן, זה הכל אותו דבר".

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", בסיום ביקורו של קרזאי בטהרן, הועבר לדאוודזאי שק גדול של שטרות אירו על ידי שגריר אירן באפגניסטן פדה חוסיין מליכי. גורמים מערביים ואפגניים אמרו כי הכסף ניתן לפוליטיקאים אפגנים, זקני שבטים ואפילו מפקדי ארגון הטליבן, על מנת להבטיח את נאמנותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully