וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי: "לא ניתן לסחטנות הדתית להימשך"

סגן שר הביטחון תקף את הצעת החוק של ח"כ משה גפני, לפיה יוענקו מלגות לתלמידי ישיבות. "גם לסחטנות הדתית יש גבול – לא ניתן לזה להמשיך. מי שלא משרת בצה"ל לא ראוי לכסף"

סגן שר הביטחון מתן וילנאי התייחס אמש (ראשון) לדיונים על הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה), במסגרתה יוענקו מלגות לתלמידי ישיבות שלהם לפחות שלושה ילדים. "בעת הזו מתקיים דיון ציבורי על תשלומים לתלמידי הישיבות שמנסים לסחוט כסף רב מהממשלה בזמן שהם כלל לא משרתים בצה"ל", אמר סגן השר בבסיס הקריה בתל אביב. "גם לסחטנות הדתית יש גבול – לא ניתן לזה להמשיך. מי שלא משרת בצה"ל לא ראוי לכסף הזה".

בעקבות ההתנגדות המסתמנת בקרב שרי הממשלה לחוק המלגות לאברכים, נפגשו לאחרונה שר האוצר, יובל שטייניץ, וח"כ גפני. לאחר הפגישה הסתמן כי במידה שתהיה חקיקה בנושא, המלגה תחול גם על סטודנטים שיענו על התנאים הנדרשים מאברכים: אבות ל-3 ילדים לפחות, שאין ברשותם יותר מדירה אחת או רכב הגדול מקטנוע 50 סמ"ק ואין ברשותם הכנסה נוספת.

שני הצדדים הגיעו להבנה, כי נכון לעכשיו ההסדר הקיים צריך להימשך, משום שמדובר בהתחייבות של הליכוד בהסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה ובעקבות הוראת בג"ץ. מקורבי גפני אמרו כי "יהדות התורה לא תישאר בממשלה ולא תתמוך בתקציב אם החוק לא יעבור".

עדכון ראשון: 20:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully