וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישיבה תיכונית בדימונה מפלה אתיופים?

נערים ממוצא אתיופי הלומדים בישיבה התיכונית "מגן דוד" בדימונה טוענים כי הם מופלים לרעה במוסד: "אתיופים לבד ולבנים לבד". המנהל: "אני עושה טובה למשרד החינוך שאני מקבל אותם". משרד החינוך: "נערוך בדיקה מעמיקה"

"אתיופים לבד ולבנים לבד", כך תיאר נער אתיופי כבן 14, את המתרחש בישיבה התיכונית "מגן דוד" בדימונה. לדבריו, הוא וחבריו לומדים בכיתה נפרדת, יוצאים לבד להפסקות וגם פעילויות אחרות המתקיימות בישיבה נעשות פעמים רבות בנפרד. "בדימונה אנחנו אולי חצי שנה" אמר הנער, "רק אתיופים לומדים ביחד וישראלים לבד".

שכנה המתגוררת בסמיכות לבית הספר, הביאה לחשיפת הפרשה. "אני רואה אותם כבר כחודשיים מתנהלים בצורה הזאת", סיפרה השכנה. "הם יוצאים בכל פעם להפסקות לבד, בנפרד מהילדים הישראלים האחרים שלומדים כאן. הם לומדים בכיתה נפרדת, שנראית כמו מקלט". מעקב אחר תנועות התלמידים הצביע על כך, שהם אכן לומדים במקום נפרד ויוצאים להפסקות במועדים הנפרדים משאר התלמידים. "אני רואה את זה ככה כמעט חודשיים וחצי, מאז שהחלו הלימודים. הצלחתי לצלם גם כמה פעמים את ההפרדה הזאת", סיפרה השכנה.

ישיבת מגן דוד בדימונה, נמצאת במקום מרכזי בעיר. לומדים בה כ-150 בני נוער, בעיקר מערים ויישובים בנגב. חלק מהתלמידים לומדים בישיבה בתנאי פנימייה.

"מדובר בכיתת אולפן"

הרב דוד תורג'מן, מנהל הישיבה, טען בתגובה שמדובר בכיתת אולפן והוא בסך הכל עושה טובה למשרד החינוך, שהסכים לקבל את התלמידים האלה. "מדובר בבני נוער מערד, שהסכמנו לקבל לכיתת אולפן. הם לא יוצאים לבד. הם הגיעו בקיץ ולא ממש יודעים עברית. הם מגיעים בשעה 8:00, בזמן ששאר חבריהם מגיעים ב-7:00 בבוקר. בזמן שהם אוכלים, השאר יוצאים להפסקה ראשונה. כל שאר הזמן הם ביחד". יצוין, שבביקור במקום התברר, שבכל ההפסקות, נמצאים תלמידים אלו לבדם.

"אני עושה טובה לעם ישראל שאני מקבל אותם, כי הם לא גרים בדימונה. הם גרים בערד. אני לא חייב לקבל אותם. משרד החינוך פנה אליי כדי שאקבל אותם והסכמתי לעשות זאת כדי לסייע כמה שאפשר. אם רוצים שהם ילמדו בבית ספר אחר, שייקחו אותם. אני מוציא כסף מעצמי וגם נותן להם ארוחת צהריים. מה רוצים ממני?", אמר תורג'מן. יצויין עוד כי הרב תורג'מן, נמנה על המועצה הדתית של דימונה.

ממשרד החינוך נמסר כי "המחוז יקיים בדיקה מעמיקה ויסודית מול הנהלת הישיבה, כדי לוודא שאין פגיעה בתלמידים".

ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, הגיב לדברים ואמר כי "ראש הישיבה, הרב דוד תורג'מן הוא איש ישר ואמין. אנשי הישיבה הם נפלאים, עושים עבודה בעיר שאין לה אח ורע. את הילדים בני העדה האתיופית לא רצו לקבל בשום מקום, ורבי דוד פתח את זרועותיו כדי לקבלם, למרות שהם לא תושבי דימונה. אבדוק את הנושא לעומק, אך על פניו האנשים הללו עוזרים לעולים חדשים וקשה לי להאמין שהם עוסקים בגזענות". כהן הוסיף כי מחר יגיע לישיבה כדי לשמוע את גרסת התלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully