וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "נייצר בעצמנו את מערכת ההגנה 300-S"

לאחר שרוסיה הודיעה שלא תמכור לטהרן את מערכת ההגנה האווירית, הודיע שר ההגנה האירני כי הרפובליקה האסלמית תייצר בעצמה את מערכת הטילים. עוד אמר כי אירן תדרוש פיצוי מרוסיה על ביטול המכירה

שר ההגנה האירני, אחמד וחידי, אמר היום (שבת) כי אירן פועלת לייצר בעצמה את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת 300-S לאחר שרוסיה הודיעה בחודש הקודם על ביטול מכירת מערכת הטילים לרפובליקה האסלמית. "בקרוב נייצר את מערכת הטילים 300-S", אמר אחמד וחידי לסוכנות הידיעות האירנית מהר. בנוסף אמר וחידי כי אירן תנקוט צעדים משפטיים נגד רוסיה בשל ביטול עסקת המכירה ותדרוש פיצוי. "אנו נוקטים צעדים משפטיים על מנת לקבל פיצוי מרוסיה", אמר.

בספטמבר הודיעה רוסיה שלא תספק לאירן את מערכת ההגנה האווירית בנימוק שאספקתה אסורה בעקבות הסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על טהרן. רמטכ"ל צבא רוסיה, ניקולאי מקרוב, אמר עם קבלת ההחלטה כי "הרשויות החליטו להשעות את תהליך האספקה, ואנחנו ממלאים אחר ההוראה".

ישראל והמערב הפעילו לחצים גדולים על מוסקבה במטרה לעצור את העסקה, מחשש שהמערכת המתקדמת תקשה מאד על תקיפה אפשרית של המתקנים הגרעיניים באירן. מדובר במערכת מדויקת ביותר המסוגלת לאתר טילים בליסטיים, טילי שיוט ומטוסים ממרחק של עד 150 קילומטרים ולהשמידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully