וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי שואה הגישו תביעה ייצוגית נגד הונגריה

התביעה מאשימה את הונגריה ושתי חברות הרכבת במדינה בשיתוף פעולה עם הנאצים בהשמדת היהודים במלחמת העולם השנייה. "הניצולים רוצים רק את שמגיע להם - פיצוי על הזוועות"

ניצולי שואה מהונגריה ומשפחותיהם הגישו אמש (חמישי) בארצות הברית תביעה ייצוגית נגד הונגריה ושתי חברות הרכבת במדינה בגין שיתוף פעולה עם הנאצים בהשמדת היהודים במלחמת העולם השנייה. התביעה מאשימה את הונגריה ושתי חברות הרכבת בה בהחרמת רכושם של היהודים ושילוחם לגטאות ומחנות ריכוז בפולין ואוקראינה.

"ניצולי השואה ההונגרים רוצים רק את מה שמגיע להם – פיצוי על הזוועות שעברו מידיהם של הנאשמים", נכתב בכתב התביעה. התביעה מייצגת כרגע כ-300 ניצולי שואה אך לדברי עורך הדין של התובעים ייתכן ומספר התובעים יגיע ל-5,000. עורך דינם של התובעים, צ'אק פקס, אמר כי עדיין לא מאוחר מדי לתבוע את הונגריה שכן היא עדיין לא פיצתה את ניצולי השואה ואת משפחותיהם ולא החזירה את הרכוש שנלקח מהם. לא נמסרה תגובת שגרירות הונגריה בוושינגטון.

התביעה הוגשה בארצות הברית בשל חוק פדראלי המאפשר לתבוע ממשלות זרות ובשל חוק נוסף המאפשר לאנשים שאינם אזרחי ארצות הברית לתבוע חברות פרטיות בבתי משפט בארצות הברית. הונגריה לחמה לצדה של גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה וטרם המלחמה חוקקה חוקים אנטישמיים. בשואה נרצחו כ-564,500 מיהודי הונגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully