וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקפלו? הספרדיות ממודיעין עילית חוזרות ללמוד

מוטי לוי

21.10.2010 / 22:02

הסמינרים ה"אשכנזיים" במודיעין עילית הודיעו כי יקבלו ללימודים תשע מתוך 11 הבנות הספרדיות שנותרו בבתיהן מתחילת השנה. "זו הייתה התנהלות מפלה וגזענית", אמר מוביל המאבק

נכנעים ללחץ? כשבוע לאחר חשיפת אפליית הבנות הספרדיות במודיעין עילית, הודיעו היום (חמישי) הסמינרים "האשכנזיים" בעיר על קבלתן ללימודים של חלק מהבנות הספרדיות שנמנע מהן ללמוד בסמינרים. עד עתה הודיעו הסמינרים לתשע מתוך 11 הבנות, על כך שהן התקבלו ללימודים. חלק מהבנות קיבלו על כך הודעה מהסמינרים עצמם וחלקן האחר קבלו הודעה מקצינת הביקור הסדיר בעירייה.

ככל הנראה, בוצע המהלך, בין היתר, בעקבות ההודעה על קיום דיון חירום בנושא האפליה בעיר בוועדת החינוך של הכנסת ביום שלישי הבא. יו"ר הוועדה ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר לוואלה! חדשות בתחילת השבוע שאם אכן יתגלה שהסמינרים הפלו את התלמידות הספרדיות לרעה, הוא ידרוש ממשרד החינוך להפסיק את תקצובם, להוציא להם צווי סגירה ולשלול את רישיונם.

גם ח"כ הרב חיים אמסלם (ש"ס) הצטרף בשבוע שעבר למאבק. היום אף שלח אמסלם מכתב פומבי לחברי הכנסת של יהדות התורה בו הוא קורא להם לעשות מעשה ולהתערב לשם הפסקת האפליה לפני ש"תיפתח תיבת פנדורה שאחריתה מי ישורנה". אמסלם ציין במכתב, כי אי התערבותם של הח"כים מיהדות התורה תגרום להטחת רפש בפני הציבור החרדי, במסגרת ועדת החינוך, אשמה אותה יהיה עליהם לשאת על עצמם.

יצוין כי מתחילת הפרשה היא לא קיבלה שום התייחסות ממנהיגי תנועת ש"ס ואף לא מחברי הכנסת החרדים האשכנזיים של יהדות התורה.

"למה שאני אקבל?"

לטענת קצינת הביקור הסדיר בעיריית מודיעין עילית, נחמה הופמן, הסיפור שונה מעט, כאשר מלכתחילה הבעיה הייתה עם שמונה בנות בלבד, ושבע מתוכן קיבלו היום את ההודעות על קבלתן. לטענתה, התלמידה השמינית לא התקבלה משום שהיא זקוקה לכיתה מקדמת שלא קיימת במודיעין עילית.

לשאלה מדוע היה על הבנות לחכות עד היום אמרה הופמן, כי "המנהלים מתעקשים. כל אחד אומר: "למה שאני אקבל?". מאחר שהסמינרים עצמאיים אי אפשר להכניס אליהם בכוח תלמידות".

מוביל המאבק למען הבנות, יוני מזרחי, אמר הערב כי "מבחינתי עד שכל הילדות לא יסודרו, עד לאחרונה שבהן, במוסדות החינוך לא נפסיק את המאבק. גם אם יישארו שתי ילדות נוכל להוכיח לוועדת החינוך שמדובר בהתנהלות מפלה וגזענית". לשאלה כיצד ינהג אם כל הבנות יתקבלו ללימודים, ענה מזרחי כי "אשמח מאוד, בשלב הזה המאבק יגמר בתקווה שלא נצטרך לפתוח אותו מחדש לשנת הלימודים הבאה".

לפניות לכתב: Moti.Levi@walla.com

עשכון ראשון: 20:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully