וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פורום תקנה שגה כשפרסם עדויות על הרב אלון"

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, מתח ביקורת על הפורום שבו הוא חבר בעקבות פרסום עדויות של נערים שטוענים כי הוטרדו על ידי הרב מוטי אלון. "עלינו לבדוק היכן טעינו"

פרשת ההטרדות המיניות לכאורה של הרב מוטי אלון והתנהלות פורום "תקנה" בעטיה ממשיכות להכות גלים בציבור הדתי: לאחר שבימים האחרונים התפרסמו עדויות של אחד הנערים שהוטרד כביכול על ידי הרב, יוצא היום (חמישי) אחד מראש הפורום, הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה נגד הפרסומים ואומר שהפורום שגה כשהעביר את הפרוטוקולים של דיוניו לעיתון "ידיעות אחרונות".

"הדרך הבסיסית ליציאה החוצה לציבור היא להעלות את דברינו באתר הפורום, ושם הן להתייחס לטענות, והן לומר דברים מעט מפורשים על המעשים שנעשו, ועל ההגנה שהציבור זקוק לה", כתב שרלו במכתב לבוגרי הישיבה. "לא היה צורך לצאת ל'ידיעות אחרונות'. אדגיש רק כי גם אם היינו נוקטים בעמדה המינימלית ביותר - הדברים היו מועתקים ומועברים לאתרים אחרים. זה העולם בו אנו חיים כיום". הוא הוסיף: "נכון לטעון כי הפורום שגג. עמדתי העקרונית היא שמי שלא עושה - לא שוגה".

שרלו טוען כי על הפורום, המורכב מדמויות בכירות בעולם הדתי-לאומי, להתכנס "לבדוק היכן טעינו, ולקבוע כללים ברורים של התנהגות לקראת העתיד". עם זאת, שרלו מדגיש כי החשיבות העליונה של הפרסומים אינה צריכה להיות הפורום, אלא, היא אלא "הנושא בו אנו דנים, והוא מניעת ניצול של מי שזקוקים להגנה". לדבריו, לא צריך להתחיל בהליך "עריפת ראשים" בגלל הפרסומים, אלא "הפורום כולו צריך לגבות לדעתי את אלה שפועלים בשליחותו, וזאת בלי לעצום את העיניים ממה שצריך לתקן".

הרב הוסיף שהפורום אינו צריך להתנצל בפני הרב אלון. "אני חש שאני צריך להתנצל בפני הציבור שנחשף לכל הכאב הגדול הזה", הוא אומר. שרלו כתב בסוף המכתב, כי הפרסומים אודות מעשיו לכאורה של הרב אלון היו הכרח בל יגונה: "מלכתחילה כלל לא יכולנו לספר בשל שמירה על הנפגעים. לאחר מכן, הדילמה הגדולה בין הצורך לשתף את הציבור ובין הרצון להימנע מהלכלוך הפומבי. מסובך לקבוע את קו הגבול בין הדברים, ולפחות מעט שמחה יש לי כי הצלחנו לשמור הרבה דברים בהצנעה במשך שנים רבות. הדבר מלמד שהדבר אפשרי, אולם השימוש באפשרות זו מורכב מאוד, בשל האשמת הציבור כי שוב מטאטאים דברים מתחת לשטיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully