וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: אין תחליף למו"מ עם ישראל

על רקע הפרסומים על כוונת הרשות לפנות לגופים בינ”ל כדי להשיג הכרה במדינה פלסטינית, אמרה מזכירת המדינה האמריקאית כי אין תחליף למו”מ עם ישראל. ”אין פתרון קסם למבוי הסתום בשיחות, אבל זו הדרך היחידה”

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון דיברה הלילה (חמישי) בפני קבוצה של פלסטינים תומכי המשא ומתן הישיר עם ישראל, ואמרה כי המשא ומתן הוא הדרך היחידה לקידום השלום. לדבריה, השיחות נקלעו למצב קשה, "אך הן הכרחיות". היא הוסיפה, כי "אין פתרון קסם למבוי הסתום אליו נקלעו השיחות, אולם אנו עובדים מדי יום כדי ליצור את התנאים להצלחתן". דבריה של קלינטון מגיעים בעקבות פרסומים על כוונת הרשות הפלסטינית לבקש מגופים בינ"ל שיכירו במדינה פלסטינית.

בכנס שערך כוח המשימה האמריקאי בנושא פלסטין, הוסיפה קלינטון כי היא סבורה שהן יו"ר הרשות אבו מאזן והן ראש הממשלה בנימין נתניהו מחויבים לפתרון שתי המדינות, למרות הקשיים שהשיחות נקלעו אליהן. לדבריה, "המו"מ לא קל, אבל הוא הכרחי. תמיד קל יותר לדחות החלטות מאשר לקבל אותן".

קלינטון הדגישה כי היא "יודעת שישנם כאלה הסבורים שאם יחכו או ייאבקו מספיק זמן, הם יוכלו להימנע מפשרות או משא ומתן, אבל אני כאן כדי לומר שאין זה כך. הדבר יביא רק עוד סבל, עוד צער ועוד קורבנות".

"להתנער מחמאס"

עוד אמרה מזכירת המדינה האמריקאית כי על ישראל לעשות יותר בכדי להקל את הסגר הכלכלי על רצועת עזה. עם זאת היא הדגישה כי על מדינות העולם להתנער בפומבי מחמאס וחיזבאללה. לבסוף, שיבחה קלינטון את אבו מאזן על מאמציו לקידום המדינה הפלסטינית, אך הדגישה כי על מדינות ערב להשקיע יותר משאבים כלכליים לקידום המדינה הפלסטינית.

דברי קלינטון מגיעים על רקע הפרסום בעיתון "ניו יורק טיימס" לפיהו ההנהגה הפלסטינית שוקלת למקד את מאמציה בשכנוע גופים בינלאומיים ובתי משפט להכריז על הכרה במדינה פלסטינית בגדה המערבית, רצועת עזה ומזרח ירושלים, במקום להמשיך במשא ומתן המדיני.

הרעיון, שההנהגה הפלסטינית דנה בו בפורומים רשמיים ובלתי פורמליים ברחבי הגדה, הוא לפנות לאו"ם, לבית הדין הבינלאומי ולמדינות החתומות על אמנת ז'נבה כדי להשיג הכרה עולמית במדינה פלסטינית, שתכבול את ידי ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully