וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בצרפת: מי ישלוט במאגרי הדלק?

נשיא צרפת סרקוזי הורה למשטרה להשתלט על הצירים המובילים למאגרי הנפט והנמלים, שחסומים כבר ימים ארוכים על ידי חברי האיגודים המתנגדים להעלאת גיל הפרישה במדינה

רויטרס

( צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין. קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הורה היום (רביעי) למשטרה לפנות את הצירים המובילים למאגרי הדלק במדינה, שנחסמו על ידי עובדי האיגודים המתנגדים לרפורמה בפנסיה שמנסה הממשלה לאשר. המדינה נאבקת כדי להבטיח אספקה סדירה של דלק במדינה נוכח מצור בן 24 ימים שהטילו המפגינים על נמל הנפט הגדול בצרפת סמוך למארסיי. מחוץ לנמל עוגנות 51 מיכליות שאינן מסוגלות לפרוק את תכולתן.

מתוך יותר מ-12 אלף תחנות דלק בצרפת, נותרו היום כרבע ללא בנזין. אך בממשלת סרקוזי מצהירים כי לא יאפשרו למפגינים לשתק את המדינה נגד רפרומה שאמורה להעלות את גיל הפרישה בשנתיים. "אם זה לא ייפתר במהרה, שוק העבודה ייפגע וכך גם תפקוד הכלכלה", אמר סרקוזי לקבינט והודיע כי ימשיך לקדם את הרפורמה.

בין מיליון לשלושה מיליון צרפתים נטלו חלק בגל ההפגנות האחרון במדינה, שמסתמנות כאתגר המרכזי של כהונת סרקוזי. בבתי הזיקוק שובתים כבר תשעה ימים, שיירות משאיות נוסעות באיטיות בכבישים מרכזיים וגם בשדות התעופה ישנם שיבושים. "אנחנו מוכנים להמשיך לשבות כל יום וללכת עד הסוף", אמר נציג אחד האיגודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully