וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: העם כבר לא מחולק למחנות כה מקוטבים

בטקס האזכרה הממלכתי במלאות 15 שנה להירצחו של יצחק רבין, אמר ראש הממשלה נתניהו: "העם כבר לא מחולק היום לשני מחנות מקוטבים כל כך שכל אחד משוכנע שבידו כל הצדק. העמדות מתקרבות זו לזו, והפערים מצטמצמים"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

"העם כבר לא מחולק היום לשני מחנות מקוטבים כל כך שכל אחד משוכנע שבידו כל הצדק. העמדות מתקרבות זו לזו, והפערים מצטמצמים". כך אמר אחר הצהריים (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שנרצח לפני 15 שנה. הטקס נערך בהר הרצל במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, שרים, חברי כנסת ובני משפחתו של יצחק רבין.

"15 שנים חלפו מאז היום המר והנורא שבו פגעו בך לאסוננו קליעי אקדחו של רוצח יהודי", אמר נתניהו בתחילת נאומו. "הרבה השתנה בעולם ובארץ במהלך השנים הללו, גם לטובה, אבל גם לרעה. אל השלום הנכסף עדיין לא הגענו, ולא בטוח שהיית מופתע מזה. היית ספקן וזהיר, מכבד וחושב, מחשב את הסיכויים וגם את הסיכויים. ועם זאת היית נחוש להוביל לפיוס ולא להתייאש. על אף שהאירועים לא פעם מגדילים את הספקות, אני שותף לדרכך לשאוף להגיע להסדר. עלינו לדעת אם הסדר שלום הוא בעל השגה, ואם כן עלינו לעשותו"

ראש הממשלה הוסיף, כי "ב-15 השנים האחרונות האיסלם הקיצוני התחזק לאין שיעור. הוא היכה באירופה ובארה"ב, השתלט על עזה והתחמש בדרום ובצפון. עכשיו הוא שוקד על בניית כוח הרס גרעיני. נצטרך לשלב ידיים עם העולם החופשי ולמצוא כוחות של אחדות בתוכנו כדי לעמוד כתף מול כתף להגן על המדינה שלנו, על העם היהודי ועל הדמוקרטיה".

"רבין זכה באמון העם"

לפני נתניהו נשא דברים נשיא המדינה שמעון פרס, שספד לרבין: "נרצחת והורשת. נרצחת על ידי בן בליעל שהתכוון לרצוח רוחו? של עם. היתה לך תכונת מנהיגות שכה נדרשת ממי שמוליך עם: לא להביט אחורה בזעם. לצפות קדימה באמונה. זכית באמון העם. אמון החוצה קווים. אמון המדלג על מחיצות. אמון החוצה גבולות. אמון המגשר בין דורות. באישיותך חברו יחד הביישנות והבוטות. שנינות דברייך וחריפות שכלך השלימו זו את זו. חזונך היה מקיף. עדיפויותייך מפורטות".

פרס המשיך ואמר כי רבין "היה רגיש בביתו ונחוש בצאתו. יצחק ידע שהצלחות וניצחונות אינם מנדבים את עצמם, וכדי להשיגם, צריך לצאת ולפגוש את הדילמות פנים אל פנים, לעמול קשה, ליטול סיכונים כשצריך, לא להתעלם ולא להתחמק. הוא עשה גם שגיאות, ולא ניסה לטאטא אותן מתחת לשטיח. הוא העדיף להצטער ולתקן, במקום להתחרט ולהתגונן".

פרס התייחס גם לתהליך השלום עם הפלסטינים ואמר כי "תרשו לי, הן כנשיא והן כרעו של יצחק, לומר בגילוי לב: יש בתוכנו חילוקי דעות. אינני מתעלם מהם. אבל אני פונה לכולנו להתמודד עם חילוקי הדעות הללו בדרך דמוקרטית כדי ליצור אפשרות למען שלום. אין הכרח שהשלום יפלג. ישנה אפשרות שהשלום יאחד את העם. המציאות הוכיחה שזה היה נכון. גם היום, אינני מזלזל בקשיים הניצבים בפני כולנו אך אין זו סיבה להרפות מאמץ. אני משוכנע שהעם כולו רוצה שלום. אני משוכנע שההכרעה למען השלום אפשרית".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully