וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: "ההצהרות כי עצרנו סוכן מוסד חסרות בסיס"

גורמים בכירים במודיעין הקנדי הכחישו את דבריו של מפקד משטרת דובאי לפיהם המדינה עצרה סוכן מוסד המעורב בחיסול מחמוד אל מבחוח. "חלפאן אומר שהעברנו למשטרת דובאי את המידע, אבל לא עשינו זאת"

"הדיווח כי קנדה עצרה מתנקש של המוסד המעורב בחיסול מחמוד אל-מבחוח חסר בסיס", כך אמר הלילה (רביעי) בכיר במודיעין הקנדי לעיתון "דה גלוב אנד מייל" היוצא לאור במדינה. הבכיר אמר את הדברים בעקבות הודעתו אתמול של מפקד משטרת דובאי, הקולונל דאחי חלפאן, כי אחד החשודים במעורבות בחיסול נעצר בקנדה. חלפאן לא מסר פרטים אודות זהותו של החשוד שנעצר או על מועד המעצר של האיש. לפני שבוע אמר חלפאן כי חשוד מרכזי בפרשה "נעצר במדינה מערבית" אך לא מסר פרטים נוספים.

גם שני מקורות בכירים בשגרירות קנדה באיחוד האמירויות הכחישו את דיווחו של חלפאן. המקורות הבהירו כי הם לא הודיעו לרשויות במדינה על מעצר כלשהו. "אנחנו מנסים לוודא את האינפורמציה מול המטה באוטווה", הבהירו השניים. "חלפאן אומר שהעברנו למשטרת דובאי את המידע, אבל לא עשינו זאת".

בינואר 2010 חוסל מחמוד אל-מבחוח בחדרו במלון בדובאי. מספר שבועות לאחר מכן הציגה משטרת דובאי תצלומים ושמות של 27 חשודים בחיסול כפי שצולמו במצלמות האבטחה במלון. מפקד המשטרה המקומית, דאחי חלפאן, האשים את המוסד הישראלי כמי שעומד מאחורי החיסול, אולם עד כה ישראל לא התייחסה להאשמות. אל-מבחוח, שהיה מעורב בחטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אילן סעדון ואבי סספורטס בשנת 1989, נקבר בסוריה.

לפני כשבועיים אמר חלפאן כי קיבל מישראל שני איומים על חייו לאחר שחשף את מעורבותו של המוסד בחיסול אל-מבחוח. בראיון לעיתון "אל-איתיחאד" היוצא לאור באיחוד האמירויות אמר חלפאן כי האיום הראשון התקבל ימים ספורים לאחר שהציג את התמונות בהן נראים אנשי המוסד מסתובבים במלון שבו התבצע החיסול. "במסר שהועבר לי נאמר 'כדאי שתשמור על הגב שלך אם תמשיך לתת ללשון שלך דרור'", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully