וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הרצח: רבין סלח לצעירים שקראו להורגו

חודשיים לפני הרצח, סלח רה"מ המנוח לשני צעירים שהורשעו בכך שקראו להורגו. עם זאת הוא הדגיש כי הם "שברו את אחד הקודים הבסיסיים בחברה הישראלית"

"לא חייו של ראש הממשלה מונחים על כף המאזניים, אלא חייה של החברה הישראלית כחברה יהודית ודמוקרטית", כך כתב ראש הממשלה המנוח יצחק רבין לשני צעירים שפרסמו מודעות שקראו לרצוח אותו. בערוץ הראשון פורסם הערב (שלישי) כי בחודש ספטמבר 1993, שנה וחודשיים לפני הרצח, פרסמו שני הצעירים מודעות על גביהן נכתב "להרוג את רבין".

השניים נעצרו, הודו במעשים המיוחסים להם בחקירתם ואף הביעו חרטה. במסגרת הסדר טיעון הורשעו הצעירים בהמרדה ונידונו לשלושה חודשי מאסר בפועל. כחלק מסעיפי הסדר הטיעון, חויבו השניים לכתוב התנצלות לראש הממשלה. חודשיים לאחר שנשלח מכתב ההתנצלות קיבל עורך דינם של השניים תשובה מראש הממשלה רבין.

"על אף החומרה הניבטת מהמעשה אני רואה לנכון לקבל את ההתנצלות ובאופן אישי לסלוח", כתב רבין. "מרשיך שברו את אחד הקודים הבסיסיים בחברה הישראלית, הם זנחו את כלי הביטוי העומדים לרשותם במשטר דמוקרטי והעדיפו לקרוא להריגתו של ראש ממשלה". רבין סיכם כתב כי "צריך שהלקח ישמש כתמרור אזהרה".

  • עוד באותו נושא:
  • יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully