וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יינקטו צעדים נגד המעורבים בתיק רמון

19.10.2010 / 14:10

מבקר המדינה לינדנשטראוס סבר לפני מספר חודשים כי יש לשקול נקיטת צעדים נגד המעורבים בפרשת האזנות הסתר בתיק חיים רמון. היום הכריע המשנה ליועמ"ש כי לא יינקטו צעדים משמעתיים או מנהליים נגדם. "הם שילמו את המחיר עבור הרשלנות שדבקה בהתנהגותם"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מלכיאל בלס, קבע היום (שלישי) כי אין מקום לנקוט בצעדים משמעתיים או מנהליים אחרים, נגד הבכירים במשטרה ובפרקליטות שהובילו את התיק נגד חיים רמון.

ביוני השנה פרסם מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, חוות דעת על התנהלות ארבעת הבכירים - פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד רות דוד, עו"ד אריאלה סגל-אנטלר, תנ"צ בדימוס מירי גולן וסנ"צ ערן קמין – בפרשת האזנות הסתר שבוצעו לשולה זקן, בהן הוקלטה גם המתלוננת נגד רמון, ואשר תימלולן לא נמסר לרמון בתחילת משפטו.

לינדנשטראוס קבע, כי נמצאו "ליקויים משמעותיים" בעבודת המשטרה והפרקליטות, שנבעו מ"רשלנות ממשית" של הפרקליטות והחוקרים. הוא העביר את חוות דעתו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, כדי לבחון אם יש מקום לנקוט צעדים מנהליים.

עו"ד בלס קבע בחוות דעתו שפורסמה היום, כי בתיקם האישי של כל הארבעה יתוייקו החלקים הרלבנטיים של חוות דעת מבקר המדינה ושל חוות דעתו. מידע זה, הכולל את פרטי ההתייחסות לרשלנות שיוחסה להם, יובא בפני גורמי המשטרה השוקלים את קידומו של סנ"צ קמין ובפני ועדת המכרזים לבחירת פרקליט מחוז תל-אביב, מכיוון שאחת המועמדות לרשת את עו"ד דוד היא עו"ד סגל-אנטלר. עו"ד בלס הבהיר כי הביקורת של המבקר אינה מהווה מניעה משפטית לקידומם של השניים.

בחוות הדעת נקבע כי אין מקום לנקוט בצעדים נגד הארבעה, מכיוון שהתנהלותם של כל המעורבים בפרשה נבדקה הן על ידי השופט בדימוס ברנר והן על ידי מבקר המדינה, בנוסף לכך שחלקם נחקרו במהלך המשפט עצמו. "בנסיבות אלה, בין היתר, על רקע חלוף הזמן, הבדיקות שנעשו בידי הגורמים שמונו לבדוק את הפרשה, תהליך הפקת לקחים שקיים פרקליט המדינה דאז, עו"ד ערן שנדר, הנהלים ששונו וחודדו, ופרישת תנ"צ גולן ועו"ד דוד מתפקידן – הביאו למסקנה כי אין מקום לנקוט בהליכים משמעתיים או מינהליים נוספים", נכתב בהודעה שפרסם משרד המשפטים.

עוד נכתב, כי "בגיבוש עמדה זו ניתנה הדעת גם לכך כי מדובר בעובדי ציבור, שמילאו וממלאים תפקידים בכירים בתחום אכיפת החוק במשך שנים רבות, ולמעשה כבר שילמו את המחיר עבור הרשלנות שדבקה בהתנהגותם בכל תהליכי הבדיקות שעברו בארבע השנים האחרונות".

עורכת הדין יעל גרוסמן, פרקליטתה של אריאלה אנטלר-סגל בירכה על מסקנות חוות הדעת שכתב בלס ואמרה שהיא מברכת על ההחלטה. "נגרם עוול גדול לעו"ד אנטלר-סגל ממסקנות חוות דעת המבקר ולכן פנינו לבג"ץ ואני מקווה שבית המשפט יבטל את מסקנות המבקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully