וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזנות הסתר: עימות חריף בין רמון ללדור

21.7.2010 / 12:27

חיים רמון ופרקליט המדינה החליפו ביניהם דברים קשים בישיבה של הוועדה לביקורת המדינה, שעסקה בהאזנות הסתר בפרשת רמון. לדור: "עקרון השוויון בפני החוק נפגע ביותר". רמון: "כנראה לדור חושב שצריך לסתום לי את הפה"

עימות חריף פרץ היום (רביעי) בין שר המשפטים לשעבר חיים רמון לבין פרקליט המדינה משה לדור בישיבה שנערכה בוועדה לביקורת המדינה ואשר עסקה בדו"ח המבקר בנושא האזנות הסתר בפרשת רמון. במהלך הדיון תקף שר המשפטים לשעבר רמון את התנהלות הפרקליטות במשפטו ואמר כי "פרקליטי פנה ארבע פעמים והשיבו לנו בארבע הפעמים שלא היו האזנות. אני מוכן להראות את כל הדברים, ורק אחרי המכתב הרביעי אומרים לפרקליט שלי: 'סליחה, תקלה. יש האזנות סתר'. מבקר המדינה קבע כי כתב האישום הוגש על בסיס תמונה לא מלאה. רק לשני חוקרים ערן קמין ומירי גולן הייתה התמונה המלאה. בחיים לא הייתי מסיר חסינות אם הייתה תמונה מלאה".

משה לדור תקף את רמון על התנהלותו במהלך הפרשה וכן את עצם נוכחותו בדיון היום. "עקרון השוויון בפני החוק נפגע ביותר. אילו היה אדם אחר במקום רמון לא היינו רואים אותו מסתובב מתחנה לתחנה עם טענות קונספירציה".

פרקליט המדינה אמר עוד כי "אני רוצה להביע סיפוק רב מאוד מכך שלאחר שלוש שנים של עיסוק אובססיבי באינספור מקומות ובמות, אותה תיאוריה של קונספירציה של מערכת האכיפה שכוונה נגד השר רמון הופרכה לחלוטין בדו"ח. המבקר גם מחמיא לפרקליטות שהחליטה שהנשיקה היא עבירה. הרבה אומרים שזה דבר קל. זה פחות נכון אילו היה מדובר בבת של כל אחד מאיתנו שהיה שומע ממנה שזה האירוע שהיא חוותה. צריך להביע קורת רוח על כך שמערכת האכיפה התייחסה גם לעבירת מין שאינה החמורה ביותר, אך היא התייחסה בשוויון מלא ובשקיפות מלאה לעבירה שנעברה".

רמון השיב ללדור ואמר "תודה ליו"ר הוועדה שלמרות שכנראה פרקליט המדינה חושב שצריך לסתום לי את הפה הואיל להזמין אותי לכאן. כנראה שאם אומרים דברים שאינם מוצאים חן בעיני פרקליט המדינה צריך לסתום את הפה במדינת ישראל".

חילופי דברים קשים התנהלו גם בין רמון לבין המשנה לפרקליט המדינה יהושע למברגר. למברגר אמר כי "העובדה שהוצג לפרקליטות מצג שאין האזנות סתר רלוונטיות זו תקלה שהיתה בתום לב. כולנו הצהרנו על כך שהיתה תקלה באי העברת החומר. השאלה מה טיבה של התקלה". בתגובה קרא לעברו רמון: "כל יום אתה מעמיד אנשים לדין, תעמיד אותך לדין ונראה איך תתמודד עם זה. כולכם מעל לחוק. כמה אנשים שלחת לבית סוהר על רשלנות ממשית?" למברגר ענה כי "יש עבירות בחוק המוגדרות כרשלנות ויש רשלנות שלא מוגדרת כעבירה".בתגובה לכך אמר רמון כי "בוא נבדוק עם מישהו אובייקטיבי אם הרשלנות שלך היתה פלילית או לא. אבל אתם שופטים את עצמכם. זו כל בקשתי שהיועץ המשפטי לממשלה יקבע האם מעשיכם הם פליליים או לא. לפחות דין משמעתי, אבל כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully