וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שיבושים קשים בשל מחאת הפנסיה

האיגודים המקצועיים בצרפת ממשיכים להפעיל לחץ שיביא לביטול הרפורמות המתוכננות במערכת הפנסיה. המדינה מתמודדת עם שיבושים קשים בתחבורה, אספקת הדלק והלימודים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צרפת מתמודדת עם יום שישי של שביתות ונראה שהמחאה נגד הרפורמות המתוכננות בפנסיה רק מתעצמת. יותר מ-260 הפגנות צפויות להתקיים היום ברחבי המדינות, וצפויים שיבושים בטיסות, תנועת הרכבות, בתי ספר, איסוף זבל ואספקת דלק.

הנשיא ניקולא סרקוזי אמר כי הוא מתכוון להמשיך ולקדם את הצעת הממשלה להעלות את גיל הפרישה המינימלי ל-62 מ-60 ואת גיל הזכאות לפנסיה מלאה ל-67 מ-65. "זאת בחירה קשה ומסובכת, אבל היא חובתי", הוא אמר בפתח כינוס פסגה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא רוסיה דמיטרי מדבדב בעיר דוביל.

במספר ערים התפרעו צעירים וחסמו כבישים, ובעיר הבירה פריז התעמתה המשטרה עם תלמידי תיכון. הנשיא סרקוזי הבטיח לפעול בחומרה נגד מי "שיעשה צרות" ואמר כי חסימת הגישה למוספי הדלק, שגרמה למחסור במספר רב של תחנות, "אינה יכולה להתקיים בדמוקרטיה" שבה אנשים רוצים לעבוד.

הממשלה טוענת כי העלאת הגיל בשנתיים חיונית על מנת להציל את הגרעון הפנסיוני המתרחב עקב העלייה בתוחלת החיים.
מדינות רבות באירופה כבר העלו את גיל הפרישה או מתכוונות לעשות זאת. סקרים בצרפת מראים כי אזרחים רבים אינם תומכים בשינויים, ומרגישים שהם נענשים שלא בצדק בשל כישלון מערכת הביטוח הלאומי במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully