וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 4 הרוגים בפיגוע בפרלמנט הצ'צ'ני

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו במתקפה משולבת של מחבל מתאבד וחמושים על בניין הפרלמנט הצ’צ’ני בגרוזני. כשעתיים וחצי לאחר תחילת המתקפה נמסר כי התוקפים חוסלו והאירוע הסתיים

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

אירוע המתקפה המשולבת על הפרלמנט הצ'צ'ני בעיר הבירה גרוזני הסתיים, כך מסר הבוקר (שלישי) המנהיג הצ'צ'ני ראמזן קאדירוב. ועדת החקירות הרוסית מסרה שכל התוקפים חוסלו. מוקדם יותר נמסר שארבעה שומרים נהרגו.

האירוע החל בשעה 7:00 בבוקר (שעון ישראל), אז, לפי דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", מחבל מתאבד פוצץ עצמו מחוץ לבניין הפרלמנט, כשבמקביל פתחו חמושים בקרב יריות עם השומרים שהיו מוצבים מסביב לבניין. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית, החמושים השתלטו על הבניין ולקחו בני ערובה.

שר הפנים של רוסיה ראשיד נורגלייב מבקר בגרוזני ועודכן על האירוע. הקרמלין אמנם הכריז כבר על ניצחונו במאבקו נגד המורדים הצ'צ'ניים, אך באזור צפון הקווקז נרשמו בחודשים האחרונים אירועים אלימים רבים, בהם תקריות ירי ופיגועים. לדברי מנהיגים באזור, האלימות היא ביטוי לבעיות של עוני, יריבויות בין שבטים, שחיתות, פונדמנטליזם אסלמי וכן אזלת יד מצד רשויות האכיפה.

לפני כחצי שנה פוצצו עצמן שתי מחבלות מתאבדת ברכבת התחתית במוסקבה, וגרמו למותם של 39 בני אדם. הפיצוץ הראשון אירע בתחנת הרכבת התחתית של לוביאנקה והשני בתחנת הרכבת התחתית של קולטורי. מנהיג המורדים הצ'צ'נים דוקו אומרוב נטל אז אחריות על הפיגוע.

(עדכון ראשון: 07:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully