וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח רבין: איפה הם היום?

אבישי רביב ירד למחתרת, מרגלית הר שפי עובדת במפעל של אבא שלה, וחגי עמיר עדיין מבקש ליצור קשר עם אחיו. 15 שנה אחרי הרצח, וואלה! חדשות מציגה מה קורה איתם היום

שירת האלמוניות

יגאל עמיר

האיש שירה בראש הממשלה, כיום בן 40, יושב באגף ההפרדות בכלא השרון, מנותק כבר 15 שנה כמעט כל קשר לעולם החיצון. מאז נידון למאסר עולם, הספיק עמיר להינשא ללריסה טרימבובלר, ד"ר לפילסופיה יוצאת ברה"מ, שהחלה לבקר את עמיר עם כניסתו לכלא. שירות בתי הסוהר אף אישר לשניים להביא ילד לעולם באמצעות הפריית מבחנה. כך, באוקטובר 2007, עמיר זכה לחגוג את ברית המילה של בנו בכורו, ינון אליה שלום, בין כותלי הכלא.

מרגלית הר שפי

בשבוע האחרון שבו ועלו קריאות ארגוני הימין לבטל את הרשעתה של חברתו של יגאל עמיר, חברתו לספסל הלימודים באוניברסיטת בר אילן. הר שפי, שהורשעה בעבירה של אי מניעת פשע, לא התאוששה עד היום מההשלכות. ב-2001 היא פוטרה מעבודתה כמורה בבית ספר מקומי בבית אל. כיום, כשהיא בת 35 ועדיין רווקה, היא מתגוררת עם הוריה בהתנחלות בית אל, ועובדת במפעל הקרטונים שבבעלות אביה.

חגי עמיר

אחיו הגדול של יגאל לא הסתפק ב-16 שנות המאסר שנגזרו עליו בגין מעורבותו ברצח, קשירת קשר לרצח והחזקת נשק, וב-2006 נידון לעוד שנת מאסר בעקבות איומיו לרצוח את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. במהלך שהותו בכלא, עתר מספר פעמים לבית המשפט בבקשות להקלה בתנאי המעצר וכן לשחרור מוקדם בגין התנהגות טובה, אך אלו נדחו ברובן. כיום ממשיך לרצות את עונשו בכלא רמון, אך השב"כ אינו מתיר לו לקיים כל קשר עם אחיו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

דרור עדני

חברו הטוב של יגאל עמיר מימי השירות הצבאי, היה ראשון המעורבים ברצח שהשתחרר מהכלא ב-2002, לאחר שבע שנות מאסר אותן ריצה בגין הרשעתו בקשירת קשר לרצח ראש הממשלה, אחזקת נשק ומסירת נשק שלא כדין. עם שחרורו, הצהיר כי לא היה לו כל קשר לרצח וכי הוא חף מפשע. בינתיים, מאז השתחרר, עדני משמש חשמלאי וגנן עצמאי באזור המרכז.

אבישי רביב

ירד למחתרת? בשנים האחרונות לא ידועים פרטים רבים על חייו של סוכן השב"כ שכונה "שמפניה", שנודע בעיקר כמי שפירסם את הכרזה בה נראה רבין במדי אס אס, אך במסגרת היותו סוכן במחלקה היהודית של השב"כ גם השתתף בפעילויות אלימות שונות וגייס את יגאל עמיר לשורות ארגוני הימין. שמונה שנים לאחר הרצח זוכה מכל עבירה, אך בינתיים התגרש מאשתו ונישא מחדש. ככל הידוע היום, בגיל 43, הוא מתגורר ברמת גן.

איתן הבר

איש אמונו של יצחק רבין החל את ליוויו המקצועי ב-1985, כאשר שימש כיועץ התקשורת של שר הביטחון. עם היבחרו של רבין לראשות הממשלה, מונה הבר למנהל לשכת ראש הממשלה ושר הביטחון. הבר, שכתב את מרבית נאומיו של רבין, זכור בעיקר כקול שהודיע על מותו: "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה, בצער וביגון עמוק על מותו של ראש הממשלה, יצחק רבין, שנרצח הערב בידי מתנקש בתל אביב". כיום, בגיל 70, משמש עיתונאי ובעל טור בידיעות אחרונות וסופר.

כרמי גילון

רק כמה חודשים לאחר שנכנס לתפקיד ראש השב"כ, תפס רצח רבין את גילון לא מוכן, והוא נאלץ לפרוש מתפקידו. הוא המשיך ונשא בתפקידי ניהול שונים בשירות הציבורי, נסע לארה"ב ולמד בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד, וב-1999 התמנה למנכ"ל מרכז פרס לשלום. ביולי 2001 מונה לשגריר ישראל בדנמרק, דבר שגרר תגובות נרגזות במדינה בעקבות דרישות ארגונים דנים להעמידו לדין באשמת פשעי מלחמה. ב-2003 נבחר לראש מועצת מבשרת ציון, וביוני 2007 מונה לסגן נשיא האוניברסיטה העברית, תפקיד בו הוא מחזיק עד היום, בגיל 60.

רוני קמפלר

כחודשיים לאחר הרצח, קמפלר, צלם וידיאו חובב שהשתתף בעצרת, מכר לכלי התקשורת את זכויות השידור על קלטת הווידיאו שצילם מגג קניון "גן העיר", בה תועד הרגע בו יגאל עמיר ירה בגבו של יצחק רבין. אמנם, הקלטת נמסרה גם לוועדת שמגר, אך המכירה עצמה עוררה לא מעט ביקורת ציבורית, בעיקר בשל התשלום שקיבל קמפלר: 350 אלף דולר. מאז, מלבד ראיונות ספורים לכלי התקשורת, נמנע קמפלר מחשיפה תקשורתית, והוא ממשיך בעבודתו במשרד מבקר המדינה תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully