וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה מצטרף ל"מכסחי המיתוסים"

נשיא ארצות הברית צפוי להשתתף בפרק של סדרת הטלוויזיה "מכסחי המיתוסים" על מנת לקדם את תכניתו לעידוד צעירים ללמוד מדעים

הנשיא האמריקאי ברק אובמה עומד להופיע בתכנית הטלוויזיה של ערוץ דיסקברי "מכסחי המיתוסים". לא, הוא לא יציג את תעודת הלידה שלו כדי להוכיח שהוא נולד בארצות הברית, אלא יתארח בפרק בו יבדקו האם ארכימדס היווני באמת הצית אוניות רומיות באמצעות השתקפות קרני השמש במראות.

ברשת הטלוויזיה CNN דווח, כי מפיקי התכנית ואנשי הבית הלבן נמנעים מלפרט מה בדיוק יהיה תפקידו של אובמה בהוכחה או בהפרכה של המיתוס. עם זאת, נמסר כי הופעתו בה נועדה "להראות לצעירים כמה מגניב המדע יכול להיות" כחלק ממאמצי הבית הלבן להגדיל את התחרותיות האמריקאית במדע ובמתמטיקה.

האגדה מספרת כי במהלך המצור על סירקיוז ב-214 לפני הספירה, הצליח ארכימדס לחסל את אוניות האויב באמצעות "קרן חום" שנוצרה על ידי סדרה של מראות שהוצבו על קו החוף. אך האם הסיפור אמיתי? הסדרה כבר ניפצה את המיתוס הזה ב-2006 באמצעות סטודנטים מאוניברסיטת MIT, לאחר שהוכח כי המרחק בין החוף לאוניות היה רב מדי על מנת להצית אש. כך נכתב ב"ניו יורק טיימס".

"האם המדען והמתמטיקאי היווני ארכימדס הצית צי רומי פולש בעזרת מראות וקרני השמש המשתקפות בלבד?", נאמר בהודעה לעיתונות מטעם התכנית "מכסחי המיתוסים". "האם אדם וג'יימי יבצעו בהצלחה את הניסוי, או שהם יצטרכו לדווח לנשיא כי נכשלו?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully