וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בנאט"ו: בן לאדן מתחבא בצפון פקיסטן

בכיר בארגון נאט"ו, המעורב במלחמה באפגניסטן, אמר ל-CNN כי מנהיגי אל קאעדה אוסמה בן-לאדן ואיימן אל זאווהירי מתחבאים "בנוחות יחסית" בצפון-מערב פקיסטן

מנהיג ארגון אל קאעדה אוסמה בן לאדן וסגנו איימן אל זאווהירי מתחבאים בצפון-מערב פקיסטן, כך אמר היום (שני) בכיר בנאט"ו ל-CNN. הבכיר, שביקש להימנע מפרסום שמו, אמר כי לפי הערכות, השניים נמצאים בבתים סמוכים אך לא יחד. "אף אחד באל קאעדה אל חי במערה", אמר הגורם. לדבריו, המנהיגים חיים בנוחות יחסית וזוכים להגנה מהתושבים המקומיים ומספר חברים במודיעין הפקיסטני. שלטונות פקיסטן הכחישו שוב ושוב טענות כי הם מגנים על בכירים באל קאעדה.

הבכיר גם אישר את הערכת ארה"ב כי מולא עומאר, מנהיג הטליבן, עבר בחודשים האחרונים בין הערים קטה וקראצ'י בפקיסטן.

בשנים האחרונות מנהיגי אל קאעדה שהו ככל הנראה במקומות שונים באזור המשתרע על פני מאות קילומטרים רבועים בו חיים שבטים עצמאיים, אמר הבכיר. גורמים בארה"ב טענו בשנים האחרונות כי לא הגיע לידיהם זיהוי ודאי של בן לאדן או אל זאווהירי.

מיליון מנוכרים

בנוסף, הבכיר בנאט"ו, שלפי CNN מעורב באופן יומיומי במלחמה באפגניסטן, הביע הערכה קודרת יותר ממה שפורסם עד כה על הנעשה במדינה. "בכל שנה ההתנגדות יכולה לייצר יותר כוח אדם", למרות התקפות צבאיות.

לדבריו, חלה התקדמות צבאית, הוא ציין כי לפי הערכות פנימיות ישנם בין 500 אלף למיליון גברים אפגנים לאורך גבול אפגניסטן-פקיסטן החשים מנוכרים ונלחמים נגד הכוחות הזרים תמורת כסף. לכן, אמר הכביר, ממשלתו של חמיד קרזאי חייבת לטפל בצרכי הקבוצה הזאת באופן דחוף.

סוגיה נוספת שמסבכת את המצב באפגניסטן עוד יותר, אמר הבכיר, היא היקף הפשע במדינה, הכולל סחר בבני אדם, סמים ומינרלים. פשעים אלה, לדבריו, גם קשורים למורדים. הוא אישר כי האסטרטגיה של נאט"ו כיום היא להגביר את ההתקפות האוויריות והקרקעיות על מנת להפעיל לחץ על הטליבן להגיע לשולחן המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully