וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוכל ניסיון לחסל את אחמדינג'ד בלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.10.2010 / 8:50

לפי דיווח בעיתון הכוויתי "א-סיאסה", המודיעין הלבנוני סיכל ניסיון להתנקש בנשיא אירן במהלך ביקורו במדינה. עוד דווח כי אחמדינג'ד איחר למעוז החיזבאללה בבינת ג'ביל, לאחר שקיבל מידע על כוונה לחסלו

המודיעין הלבנוני סיכל ניסיון להתנקש בנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד במהלך ביקורו בשבוע שעבר במדינה – כך דיווח הבוקר (שני) העיתון הכוויתי "א-סיאסה" הידוע בקו התקיף שהוא מוביל נגד חיזבאללה ואירן. על פי הדיווח, המסתמך על מקורות המוגדרים 'מהימנים מאד', אחמדינג'ד איחר בשעתיים לעיירה בינת ג'ביל שבדרום לבנון לאחר שקיבל מידע כי יש כוונה לחסלו.

"לאחר הארוחה שקיים לכבודו ראש ממשלת לבנון סעד חרירי ביום חמישי בצהריים, יצא אחמדינג'ד לכיוון דרום לבנון דרך היבשה", נמסר. "שיירתו לא עברה באזורים אל-ג'נאח ואל-אוזאעי אלא דרך הכביש המהיר החדש לעבר צידון. אלא שבזמן שהשיירה נסעה במהירות, היא קיבלה דיווח ממודיעין צבא לבנון לעצור ולשוב לשדה התעופה בביירות כדי לספק לו צוותי אבטחה מיוחדים". על פי הדיווח, בסופו של דבר יצא אחמדינג'ד לדרום לבנון במסוק של צבא לבנון.

"לא השתכנעו כי קיימת סכנה"

על פי הדיווח, אחמדינג'ד גילה כי צבא לבנון חשף תנועות חשודות לאורך כביש החוף וכי לצבא לבנון יש הוכחות שדבר מה עלול לקרות. בנוסף קיבל שיחת טלפון מהנשיא מישל סלימאן שהפציר בו לוותר על הביקור בדרום לבנון. על פי הדיווח בעיתון, חיזבאללה ומנהיגו חסן נסראללה לא השתכנעו כי קיימת סכנה לחיי נשיא אירן, שכנעו אותו לבוא וביצעו סריקה נרחבת בכל קו החוף.

אלא שעל פי מקורות העיתון, הנשיא סלימאן התערב שוב וביקש ממפקד הצבא ז'אן קהוג'י להגיע באופן מיידי לשדה התעופה בביירות והסביר לו שביטחונו של אחמדינג'ד נמצא באחריות לבנון. לא דווח מי היה אמור להתנקש באחמדינג'ד והאם הוא נעצר. לדיווח אין כל אישור ממקור אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully