וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד בבינת ג'בל: הנחלתם תבוסה לציונים

אופק עיני

14.10.2010 / 16:51

נשיא אירן הגיע למעוז חיזבאללה בבינת ג'בל, קילומטרים ספורים מגבול ישראל. בנאום תקיף מול עשרות אלפי מקומיים שיבח אחמדינג'ד את "המלחמה בחזית ההתנגדות". בהתייחסו לאירועי מלחמת לבנון השנייה, אמר הנשיא האירני: "האויבים הצליחו לחדור לכאן, אבל היום אין להם זכר"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיע אחר הצהריים (חמישי) לעיירה בינת ג'בל בדרום לבנון ונשא דברים בגנות ישראל. בנאומו מול עשרות אלפי מקומיים משולהבים, שחלקם הניפו דגלי חיזבאללה, אמר אחמדינג'ד כי "אזרחי לבנון נלחמים בחזית ההתנגדות. אויבינו מבועתים מאחדות לבנון ומהתתנגדות של העם הלבנוני. סוד ההתנגדות והניצחון הוא אחדות. הסוד להישרדות הוא אחדות. יש להודות לאל עם כך שאזרחי לבנון מצאו היום את הדרך לניצחון".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נואם בדרום לבנון. רויטרס
נפגש עם מנהיגי לבנון, אחמדינג'ד ורה"מ סעד אל-חרירי/רויטרס

הנשיא האירני בירך את תושבי לבנון וכינה אותם "מגני כבוד האדם, חופש האדם וריבונותו". עוד אמר אחמדינג'ד כי "הוכחתם שרצון העם הלבנוני והתנגדותו חזקים יותר מחרבותיהם של היריבים. אתם הראיתם שאין כוח בעולם שיכול לשבור את ההתנגדות של לבנון".

בהמשך אמר נשיא אירן כי "בינת ג'בל היא בירת החופש, בירת ההתנגדות. האויבים הצליחו לחדור בעבר לבינת ג'בל, אבל היום אין להם זכר. אני רוצה להכריז שבינת ג'בל עודנה בחיים, ניצבת איתנה מולם. עליהם לדעת שבינת ג'בל מחזיקה את ראשה גבוה ותחזיק מעמד עד הרגע האחרון. הציונים לא יחזיקו מעמד לזמן רב. אנשי בינת ג'בל הנחילו להם תבוסה מרה, והציונים טעמו את טעמה המר של התבוסה. לציונים אין דרך אחרת אלא להיכנע לרצון האומות ולחזור מהיכן שבאו".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נואם בדרום לבנון. Hussein Malla, AP
נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נואם בדרום לבנון/AP, Hussein Malla

"ההתנגדות תביא לשחרור פלסטין"

אחמדינג'ד התייחס בקצרה גם לנושא הפלסטיני, ואמר כי "באמצעות כוח ההתנגדות נצליח להביא לשחרור פלסטין. רק כך הצדק יושג, האהבה והטוב יגברו על הכול". אחמדינג'ד סיכם: "ההתנגדות תביא לכל שהמדוכאים וכל אלה שחיים תחת כיבוש ישוחררו לחופשי".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נואם בדרום לבנון. Hussein Malla, AP
נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נואם בדרום לבנון/AP, Hussein Malla

תכנית הסיור המדויקת של הנשיא האירני לא פורסמה, אולם עוד לפני תחילת הביקור פורסם כי הוא יבקר בכפרים השיעיים בהם היו הקרבות בין חיזבאללה לצה"ל במלחמת לבנון השנייה, ובכללם מארון א-ראס, בינת ג'בל וכפר קאנא וייתכן שיבקר גם בשער פאטמה.

למרות הפרסומים בהם נטען כי אחמדינג'ד ישליך באופן סמלי אבן לכיוון ישראל, ההערכה היא כי הוא יימנע מהמהלך. תמונות ענק של הנשיא האירני נתלו לאורך הכבישים המובילים לכפרים, יחד עם דגלי אירן ולבנון. כ-150 קצינים מצבא אירן, יחד עם אנשי חיזבאללה, הגיעו לדרום לבנון בכדי לאבטח את הביקור. הם מבצעים סריקות בכבישים, הרחובות והבתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully