וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירקל לטורקיה: נעבוד יחד כדי לקדם את החקירה

הוועדה לחקר אירועי המשט שעשה דרכו לעזה, פנתה לשגרירות טורקיה בישראל וביקשה סיוע בהבאת עדים פוטנציאליים שהיו על סיפון המרמרה. "נשמח לעבוד עם הרשויות באנקרה כדי להתגבר על המכשולים"

ועדת טירקל החוקרת את אירועי המשט שעשה דרכו לעזה, שלחה היום (ראשון) מכתב לשגרירות טורקיה בישראל, בו היא מבקשת לעזור לה לבנות רשימת עדים פוטנציאליים שהיו על סיפון ה"מאווי מרמרה".

"הוועדה סבורה כי חשוב לקבל מידע מכל המעורבים שבידיהם מידע רלבנטי לעבודתה וליישום המנדט שלה", נאמר בהודעה שנשלחה לשגרירות, "הוועדה מאמינה כי ייתכן שאזרחים טורקים שהשתתפו במשט מחזיקים בידיהם מידע הרלבנטי לעבודתה, ולפיכך הוועדה תהיה אסירת תודה לסיוע משגרירות טורקיה בנוגע להעברת רשימה של עדי ראייה, שיש בידיהם מידע רלבנטי ו/או תיעוד, המעוניינים להעיד בפני הוועדה כך שנוכל לשקול האם לזמנם לעדות", נאמר בפנייה.

הועדה התייחסה במכתבה גם למתיחות שנוצרה בין ישראל לטורקיה בעקבות המשט, והוסיפה: "אנו מודעים לכך שיש סוגיות הדורשות הבהרה, ונשמח לעבוד עם הרשויות באנקרה כדי להתגבר על המכשולים".

קפטן המרמרה יעיד?

זוהי אינה הפעם הראשונה בה מבקשת הוועדה לקבל את עדותם של הטורקים שהיו במשט. בחודש שעבר פנה מזכיר הוועדה לשגרירות טורקיה בישראל, בבקשה לזמן לעדות את קפטן הספינה "מאווי מרמרה", על מנת שזה ימסור את גרסתו לאירועי המשט. הקפטן, חאליד טרזי, יתבקש למסור את עדותו בנוגע להתרחשויות על הספינה בימים שקדמו למשט ובמהלך ההשתלטות של כוחות צה"ל. עד כה לא ברור האם טרזי אכן יגיע להעיד בפני הוועדה.

בשבוע שעבר זומנו להעיד בפני הוועדה שניים מתוך שבעת הישראלים שהיו על המשט. השניים, מוחמד זידאן המשמש כיו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, והשייח' חמאד אבו דעאבס המכהן כראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית, לא הגיעו להעיד בפני הוועדה בטענה כי לא יכלו להגיע לדיון והודיעו על כך מראש. דובר הוועדה, עו"ד הושע גוטליב, נאמר כי זומנו שוב לעדות ובמידה שהם לא יתייצבו בשנית, יו"ר הוועדה יהא רשאי להביאם באמצעות המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully