וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה של צ'ילה לאירופה: אבנים מהמכרה שקרס

כשלושה ימים לאחר השלמת חילוץ הכורים בצ'ילה, הגיע הנשיא סבסטיאן פיניירה לביקור באירופה. הוא צפוי להיפגש עם מנהיגי בריטניה, צרפת וגרמניה ויעניק להם מזכרות מבטן האדמה: אבנים מהמכרה ועותק של הפתק הראשון ששיגרו הכורים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בעוד 33 הכורים הצ'יליאנים שחולצו בשבוע שעבר מנסים לחזור לשגרת חייהם לאחר יותר מחודשיים בבטן האדמה, הגיע אמש (שבת) נשיא צ'ילה לביקור ממלכתי בבריטניה. בימים רגילים סביר שביקורו היה זוכה לסיקור מועט, אולם כיום סבסטיאן פיניירה הוא אחד המנהיגים הפופולריים ביותר בעולם, וביקורו, שתוכנן לפני מספר חודשים לציון 20 שנים לסיום הדיקטטורה הצבאית במדינה, זוכה לסיקור תקשורתי נרחב.

"צ'ילה נתנה דוגמה טובה למחויבות, אומץ, אמונה, תקווה ואחדות", אמר פיניירה עם הגיעו ללונדון. מחר הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון ועם אליזבת, מלכת בריטניה. בין המתנות שיעניק להם - חתיכה מאבן שהכורה מריו ספולבדה הביא עמו ממעמקי המכרה, ועותק של הפתק בו שיגרו הכורים את סימן החיים הראשון.

מלונדון ייצא פיניירה לצרפת ולגרמניה, שם הוא ייפגש עם מנהיגי המדינות ניקולא סרקוזי ואנגלה מרקל, בהתאמה. כל אחד מהם יקבל מתנה זהה לזו שתינתן לקמרון וללכת בריטניה.

בתוך כך, מרבית הכורים זכו בסוף השבוע לקבלת פנים של גיבורים עם חזרתם לבתיהם. רק שניים מתוך ה-33 נותרו בבית החולים – אחד סובל מדלקת בשניים, והשני סובל מתסמינים של ורטיגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully