וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מאות אלפים הפגינו נגד הרפורמה בפנסיה

גל המחאה הנרחב בצרפת נגד כוונת הממשלה להעלות את גיל הפרישה במדינה ממשיך להתרחב. מאות אלפי בני אדם יצאו לרחובות, וקיים חשש ממחסור בדלק עקב שביתה במזקקות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מאות אלפי צרפתים יצאו אתמול (שבת) לרחובות כדי להפגין
במחאה על הרפורמות המתוכננות במערכת הפנסיונית במדינה. למרות ההפגנות הנרחבות, שלדברי מארגניה כללו כ-2.5 מיליון בני אדם, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, נחוש בדעתו להעלות את גיל הפרישה מ-60 ל-62 ואת הגיל לקבלת פנסיה ממשלתית מלאה מ-65 ל-67 שנים.

במקביל, שביתת מחאה בת חמישה ימים של עובדי מזקקות הנפט גורמת למחסור בדלק במספר שדות תעופה ותחנות דלק. עובדי המגזר הציבורי והפרטי וסטודנטים, צעדו בעשרות ערים במחאה על מה שראש אחד מארגוני העובדים שארגנו את ההפגנות כינה "התנהגות בלתי אחראית של הממשלה".

"עבורנו זוהי הפגנה לא רק נגד הרפורמות בפנסיה, אלא גם נגד מדיניות רחבה יותר של הממשלה הזאת – מדיניות שמעדיפה את אלה שכבר זוכים להעדפה בחברה", אמרה ססיל רמבו, בת 21, ל"גרדיאן" הבריטי. ממשלתו של סרקוזי טוענת כי רפורמות במערכת הפנסיה הן הדרך היחידה לעצור את הגדילה בגירעון הפנסיוני השנתי מ-32 מיליארד אירו ל-50 מיליארד ב-2020.

הפגנות רחוב המוניות ושביתות הן מסורת בצרפת, ולא פעם אף הביאו לשינויים בחוקים שהממשלה התכוונה להעביר. ב-1995, שבתו עובדי המגזר הציבורי והתחבורה במשך שלושה שבועות וגרמו לממשלה לבטל את הרפורמות הכלכליות שתכננה, כולל העלאת גיל הפרישה. אולם סקרים בצרפת מראים כי אזרחי המדינה מתחילים להשלים עם העובדה כי דחיית גיל הפרישה, בדומה למדינות אחרות באירופה, היא בלתי נמנעת.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully