וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לחקור את ברק על העובדת הזרה

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

17.10.2010 / 13:33

הפורום המשפטי למען א"י עתר בדרישה לחייב את היועמ"ש לחדש את החקירה נגד שר הביטחון ורעייתו, לאחר שהעיתונאית כרמלה מנשה ראיינה את העובדת הזרה שהעסיקו. "נראה שנעשו קיצורי דרך תמוהים מאוד במקרה זה"

תיק החקירה נגד שר הביטחון אהוד ברק ורעייתו נילי פריאל ייפתח מחדש? הפורום המשפטי למען ארץ ישראל עתר היום (ראשון) לבג"ץ בדרישה לחדש את החקירה בעניין העובדת הזרה שהועסקה ללא היתר, לפי החשד, בביתם של בני הזוג בתל אביב. במקביל, פנה חבר הכנסת שלמה מולה (קדימה) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה דומה. זאת לאחר שהעיתונאית כרמלה מנשה הצליחה לאתר את העובדת ואף קיימה ראיון עמה.

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל דרש בעתירתו לבג"ץ להורות ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לנמק מדוע לא יפתח מחדש את החקירה בעניין העובדת הזרה. כמו כן, בארגון דורשים שהיועמ"ש ינמק מדוע לא ייחקר ברק עצמו בחשד שהעסיק את העובדת ללא היתר.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד משה פולק, נכתב כי "נראה כי נעשו 'קיצורי דרך' תמוהים מאוד במקרה זה". עוד נטען בה, כי "משרד התמ"ת נוהג להטיל קנסות מנהליים ולהגיש כתבי אישום נגד חברות ו'אזרחים מן השורה', ללא כל הליך של גביית עדות מפי העובד הזר. עדות העובד הזר אינה מהווה כלי הכרחי ואף לא כלי מרכזי בהליכים פליליים אותם מנהל משרד התמ"ת נגד נאשמים בנושא העסקת עובדים זרים ללא היתר".

"תחושה של איפה ואיפה"

עוד נכתב בעתירה, כי "העובדה כי העבירה לכאורה נעשתה בפרהסיה, בבית שר בכיר בממשלת ישראל, תוך הפרה ברגל גסה של תופעה שבה נלחמת ממשלת ישראל עד חורמה באמצעות הליכי אכיפה קפדניים במיוחד – כל אלה מהווים סיבה להחמרה במידת ההתנהלות ובוודאי אינה סיבה מקילה".

במכתב ששיגר ח"כ שלמה מולה לווינשטיין נאמר, כי "לפתחו של היועץ המשפטי מונחים תיקים כבדי משקל. חוששני כי אם תיק פעוט זה נסגר בהינף יד, מה יעלה בגורלם של התיקים האחרים המונחים על שולחנו? שר הביטחון הוא ראשון בין שווים, ועליו לעמוד למבחן הציבור כמו כולם, לא ייתכן כי בכירים ינצלו את השררה כדי להיטיב עם עצמם וימשיכו בתפקידם באין מפריע. על ברק לתת את הדין, ועל המערכת המשפטית ובראשה היועץ המשפטי לעשות חשבון נפש".

גם תנועת אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה. במכתב מטעם התנועה נאמר, כי "במצב הנתון קיימת תחושה בציבור שהחלטתך שלא להגיש כתב אישום מהווה לכאורה איפה ואיפה כלפי רעייתו של אישיות ממלכתית בכירה".

"עשו הכל חוץ מלהקל על נילי"

מקורבי שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק אמרו לוואלה! חדשות, כי רעייתו נילי פריאל הודתה מהרגע הראשון שהעסיקה בביתה עוזרת בלתי חוקית. לדברי המקורבים ממפלגת העבודה, "בכל מקרה אחר של אנשים שהודו בכך הסיפור היה נגמר בקנס כספי, אבל אצלה המקרה נמרח, ונמשך ועשו הכול חוץ מלהקל עליה. במקרה של נילי החלה מסכת של חודשים רבים בה כותשים אותה רק מפני שהיא אשת שר הביטחון".

בשבוע שעבר הודיע היועמ"ש כי החליט לסגור את תיק החקירה נגד ברק ופריאל. במכתב לפורום המשפטי למען ארץ ישראל שהגיש את התלונה בנושא, נאמר כי לא נמצא בסיס ראייתי כלשהו למעורבותו ברק בהעסקת העובדת, ולכן הוחלט שלא לזמן את השר לחקירה בעניין. מנגד, פריאל הודתה בפני חוקרים מטעם משרד התמ"ת כי העסיקה עובדת פיליפינית בשם ורג'יניה ללא אישור, אך לדבריה לא ידעה פרטים מזהים נוספים אודותיה ואף לא היה בידיה מידע כיצד ניתן לאתר את העובדת או ליצור עמה קשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully