וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הודף את הביקורת: לא הקלנו על ברק

גלעד גרוסמן

17.10.2010 / 14:22

היועץ המשפטי לממשלה הדף את הביקורת על הטיפול בפרשת העובדת הזרה שהועסקה בבית שר הביטחון. במכתב ששלח לח"כ שלמה מולה כתב עוזרו, עו"ד נזרי: ההאשמות לפיהן מערכת המשפט עושה איפה ואיפה - מופרכות"

היועץ המשפטי לממשלה משיב אש. במכתב ששלח היום (ראשון) עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לח"כ שלמה מולה (קדימה), הוא הודף את הביקורת שהוטחה ביועמ"ש בעקבות ההחלטה לסגור את תיק החקירה בפרשת העסקת העובדת הזרה בביתו של שר הביטחון אהוד ברק. עו"ד רז נזרי, עוזרו של וינשטיין, הבהיר עם זאת, כי אם יקבלו הרשויות מידע חדש בענין, תיבדק האפשרות לפתוח מחדש בחקירה.

"צר לנו על כך שבהינף קולמוס הנך משרבט ומפרסם האשמות חסרות בסיס נגד מערכת האכיפה והיועץ המשפטי לממשלה", כתב נזרי. "ניתן כמובן למתוח ביקורת או לחלוק על החלטה כזו או אחרת, אך רחוקה הדרך בין ביקורת מעין זו ובין הקביעות המופרכות במכתבך לפיהן 'המערכת המשפטית הקלה עם שר הביטחון במכוון...ועושה איפה ואיפה בין אדם לאדם', וכן הרמיזות לפיהן היועץ המשפטי לממשלה מהוה 'חותמת גומי של הממשלה ומקבל החלטות ממניעים או שיקולים פוליטיים'".

נזרי הוסיף כי למרות ניסיונות רבים של חוקרי רשות ההגירה, לא אותרה העובדת וירג'יניה, ובנסיבות המקרה הזה הוחלט שלא ניתן לבסס בלעדיה תשתית ראייתית ברמה הנדרשת לצורך הליך פלילי. "העובדה שמדובר בעובדת שהועסקה בביתו של שר הביטחון לא צריכה לשנות לקולא בכהוא זה, שעה שנבחנת התשתית הראייתית, אך בה בעת אין היא צריכה לשנות לחומרא, ולהביא לכך שנסתפק בתשתית ראייתית חסרה אך בשל כך שהמדובר בבית שר הביטחון", כתב נזרי.

עוזרו של וינשטיין הוסיף ש"אף שדי לעיתים בתחושות ובהערכות בכל הנוגע למשפט הציבור, לא ניתן להסתפק בכך במשפט פלילי שבשעריו יש לבוא עם עובדות וראיות. לא אחת נוצר פער בין התחושות לראיות, פער שאף גורר בעקבותיו לעיתים ביקורת ציבורית, ואולם לא נוכל בשל כך לזנוח את חובתנו המקצועית ולנקוט בהליך פלילי אך בשל ביקורת צפויה זו".

נזרי התייחס גם לראיון שערכה הבוקר כתבת "קול ישראל" כרמלה מנשה עם העובדת, ואמר שהחוקרים פנו למנשה בבקשה שתסיעי באיתורה של העובדת, אולם היא השיבה שלא תוכל לסייע בשל הבטחתה לעובדת שלא תחשוף אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully