וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדת הזרה של ברק: לנילי היה מספר הטלפון שלי

אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה סגר את תיק החקירה נגד שר הביטחון ורעייתו, בטענה שלא עלה בידי רשות ההגירה לאתר את העובדת הזרה שהם העסיקו, הצליחו בקול ישראל למצוא אותה. לדברי העובדת וירג'יניה, מספר הטלפון שלה היה בידי נילי פריאל ומאבטחיו של ברק

רשות ההגירה לא הצליחה אמנם לאתר את העובדת הזרה שהועסקה בביתם של שר הביטחון אהוד ברק ורעייתו נילי פריאל, אך מסתבר שהמשימה אינה בלתי אפשרית. בקול ישראל שודרה הבוקר (ראשון) שיחה שקיימה העיתונאית כרמלה מנשה עם העובדת, וירג'יניה בת 35 מהפיליפינים.

וירג'יניה סיפרה למנשה במהלך פגישה שקיימו השתיים בסוף השבוע, כי בעת שהיא עבדה בביתו של ברק בתל אביב, היה מספר הטלפון שלה בידי המאבטחים וכן בידי נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון. לדבריה, המאבטחים לא בדקו אותה והיא נכנסה לבית בלי לעבור בדיקה גופנית.

העובדת מתגוררת בישראל עם בעלה, גם הוא פיליפיני, ועם בנם בן הארבע. היא הגיעה לארץ כמטפלת סיעודית לפני תשע שנים, ולפני כשלוש שנים פג התוקף של אשרת העבודה שלה. לדבריה, היא עבדה בביתו של ברק במשך כשנה והגיעה לשם בין שלוש לארבע פעמים בשבוע באופן קבוע.

לווירג'יניה היו מלים טובות לומר על מעסיקתה לשעבר, נילי פריאל. "נילי נתנה לי מתנות והייתה עושה לי מיץ גזר", סיפרה העובדת בעברית. וירג'יניה גם לא חסכה שבחים משר הביטחון אהוד ברק. לדבריה, הוא "בן אדם ממש טוב" שהתייחס אליה בכבוד.

מקורבי שר הביטחון אהוד ברק ממפלגת העבודה אמרו הבוקר (ראשון) לוואלה! חדשות כי בת זוגו של יו"ר העבודה, נילי, הודתה מהרגע הראשון שהעסיקה עוזרת בלתי חוקית. "בכל מקרה אחר של אנשים שהודו בכך הסיפור היה נגמר בקנס כספי, אבל אצלה המקרה נמרח ונמשך ועשו הכל חוץ מלהקל עליה", מסרו מסביבתו של שר הביטחון והוסיפו כי "במקרה של נילי החלה מסכת של חודשים רבים בה כותשים אותה, רק בגלל שהיא אשת שר הביטחון".

תיק החקירה נסגר

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע ביום רביעי כי החליט לסגור את תיק החקירה בעניין העסקת עובדת זרה בביתו של שר הביטחון ברק. זאת מכיוון שלא ניתן לבסס תשתית ראייתית, לטענתו, להגשת כתב אישום נגד ברק או נגד אשתו, נילי פריאל.

במכתב ששלח עוזרו של וינשטיין, עו"ד רז נזרי, לפורום המשפטי למען ארץ ישראל שהגיש תלונה בנושא, נכתב כי לא נמצא בסיס ראייתי כלשהו למעורבותו ברק בהעסקת העובדת, ולכן הוחלט שלא לזמן את השר לחקירה בענין.

מנגד, פריאל הודתה בפני חוקרים מועם משרד התמ"ת כי העסיקה עובדת פיליפינית בשם ורג'יניה ללא אישור, אך לדבריה לא ידעה פרטים מזהים נוספים אודותיה ואף לא היה בידיה מידע כיצד ניתן לאתר את העובדת או ליצור עמה קשר.

החוקרים ניסו למצוא את העובדת בביקורת הגבולות, בקרב ארגונים שונים המטפלים בעובדים זרים ועוד, אך ניסיונות אלה לא נשאו פרי. בפרקליטות אף פנו לשב"כ – שבידיו מצויים פרטיהם של באי ביתו של שר הביטחון – וקיבלו ממנו את שם משפחתה של העובדת וכן מספר דרכון ותאריך לידה. עם זאת, גם בעזרת הפרטים האלה לא ניתן היה לאתר את העובדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully