וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הפייסבוק: פעוטה בריטית ניצלה מסרטן

תמונה של גרייס פרימן בת השנתיים וחצי שהעלתה אמה לרשת הפייסבוק העלתה חשד של חברת המשפחה כי היא סובלת מסרטן בעינה. היא טופלה בהצלחה והחלימה מהמחלה

חייה של פעוטה בריטית ניצלו לאחר שידידת המשפחה אבחנה סרטן בעינה של הילדה, על פי תמונה שהוריה העלו לרשת החברתית פייסבוק. אמה של הילדה, מישל פרימן בת ה-37, העלתה לפרופיל הפייסבוק שלה את תמונתה של גרייס בת השנתיים וחצי.

חברתה של פרימן, ניקולא שארפ, אחות במקצועה, צפתה בתמונה והבחינה כי עיניה של הילדה אינן כשורה. בעקבות המלצתה של שארפ, גרייס נבדקה ונמצא כי בעינה השמאלית התפחתה רטינובלאסטומה – סרטן ברשתית תאי העין, עם שני גידולים. הפעוטה איבדה את ראייתה אך בעקבות הגילוי המוקדם היא טופלה וצפויה להחלים לגמרי מהסרטן

שארפ, העומדת בראש צוות אחיות המטפלות בילדי בית ספר, אמרה כי ההבזק הלבן בעינה של גרייס הוא שמשך את תשומת ליבה. היא סיפרה כי "בדרך כלל בתמונות רואים את אפקט 'העין האדומה' כשהאור מההבזק הצילום משתקף בעין. אבל כשהעין בתמונה נצבעת לבן – ייתכן וזה אומר כי משהו לא בסדר". אחד מסימני ההיכר של סרטן הרטינובסלטומה הוא שהעין מתחילה לשקף אור. המחלה פוגעת בילדים צעירים בלבד והיא ברת טיפול ובמידה והמחלה מאובחנת בשלב מוקדם, סיכויי ההחלמה בה גבוהים.

מישל פרימן מודה לחברתה על האבחון המוקדם. "בלי ניקולא, לא היינו מבחינים כי משהו לא כשורה עם גרייס עד בדיקה תקופתית בבית הספר", היא אומרת. "ואז המצב היה יכול להיות הרבה יותר גרוע". היא הוסיפה כי "אין ספק כי ניקולא הצילה את חייה של גרייס. לא היו סימנים לבעיה לכלשהי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully