וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידות ספרדיות מופלות לרעה במודיעין עילית

מוטי לוי

15.10.2010 / 0:00

פרשת עמנואל 2? כבר חודש וחצי 11 נערות ממוצא ספרדי יושבות בבית עקב סירובם של סמינרים אשכנזיים בעיר לקבלם ללימודים. בשבוע הבא תוגש לבג"ץ עתירה בנושא. משרד החינוך: הנושא ייבדק ביסודיות

חודש וחצי עברו מאז תחילת שנת הלימודים ו-11 בנות ממוצא ספרדי בגיל התיכון שהיו אמורות להתחיל את לימודיהן בסמינר בעיר החרדית מודיעין עילית יושבות בבית, זאת לדברי פעילים נגד אפליה בעיר. הסמינרים האשכנזיים, המגבילים את מכסת קבלת הבנות הספרדיות ל-30% מסרבים לקבלן. כך סיפר אמש(חמישי) לוואלה! חדשות יוני מזרחי, פעיל חרדי נגד אפליית ספרדים בעיר החרדית. ביום ראשון הבא הוא מתכוון להגיש על כך עתירה לבג"ץ. ממשרד החינוך נמסר, כי תתבצע בדיקה יסודית ופרטנית מול הסמינר בנוגע לכל תלמידה ותלמידה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמינר "בית יעקב קריית ספר - פוירשטיין"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי מזרחי, קיימים במודיעין עילית שלושה סמינרים שנועדו לבנות אשכנזיות: "בית יעקב קריית ספר - פוירשטיין", "סמינר מאיר", ו-"סמינר יגלניק". אלה הגבילו את מספר הבנות הספרדיות שהם מקבלים ל-30% בלבד, וזאת לדבריהם "בשביל לשמור על הרמה". עבור שאר הבנות הספרדיות מעבר למכסה, פתחו מנהלי הסמינרים האשכנזיים סמינר נוסף בו לומדות בנות ספרדיות בלבד. 11 בנות שסירבו ללמוד בסמינר זה, לא פתחו את שנת הלימודים, בעוד שהסמינרים האשכנזיים עומדים בסירובם לקבלן. בתו של מזרחי עצמו נוסעת מדי יום לירושלים ללמוד בסמינר מפני שלא התקבלה אף היא.

בשבוע שעבר ביקר במקום יו"ר ש"ס שר הפנים אלי ישי. לפי פרסום באתר החרדי "כיכר השבת" אמר ישי כי מצב אפליית הספרדים במודיעין עילית גרוע יותר מפרשת האפליה בעמנואל. אך יוני מזרחי מסרב להתרגש מדבריו של השר. "אלי ישי הוא אדם חלש. הילדים שלו עצמו לומדים במוסדות אשכנזיים, ובכדי שיקבלו אותם הוא צריך להילחם על כך", אמר מזרחי.

למזרחי בטן מלאה על תנועת ש"ס בכללותה. "תנועת ש"ס היא הסיבה לאפליה. הם צריכים את האפליה בכדי שהספרדים יישארו מסכנים, ובכדי שתהיה סיבה לבחור בהם בבחירות. האפליה זה הדלק שיש לש"ס בשביל להמשיך להתקיים, בלי זה ש"ס תחדל מלהתקיים לכן הם משמרים את המצב הזה", אומר מזרחי.

"ש"ס משמרת את האפליה"

אמה של תלמידה נוספת, אשר ביקשה להישאר בעילום שם אמרה כי בתה נמצאת בבית מאחר שגם היא נדחתה על ידי סמינר בית יעקב. "בתי משתעממת כל היום בבית, בבקרים היא מטיילת ברחוב, והיא פשוט משתגעת. בתור אמא, קשה לי לראותה במצב כזה, מה גם שאין שום פתרון שאני רואה באופק".

יואב ללום, יו"ר תנועת נוער כהלכה, שהוביל את המאבק באפליה בעמנואל תוקף אף הוא את אלי ישי. "ראינו את הביקור של אלי ישי, עבר יותר משבוע מהביקור, ולמרות הבטחותיו של שר הפנים, עדיין לא ראינו שום מעשים, מה שמוביל למסקנה שהחלטת מנהל מוסד לא לקבל תלמידה חזקה יותר אפילו משר הפנים", אמר ללום. עוד הוסיף ללום כי "זוהי בעיה כלל ארצית, בכל מקום שיש בו ריכוז חרדי". באשר למשרד החינוך אומר ללום כי "הם ישנים בעמידה. לצערי, מהנתונים אליהם נחשפתי עולה תופעה מעניינת בה הפיקוח של משרד החינוך על המוסדות שותף לאפליה ולא מבצע את חובות הפיקוח שמוטלות עליו".

גם מזרחי קובל על מחדלי הפיקוח. "לפי התנהלותה של המפקחת מטעם משרד החינוך על החינוך המוכר שאינו רשמי (בו כלולים המוסדות החרדיים. מ"ל) נראה שהיא יותר מאשר משתפת פעולה עם ההתנהלות המפלה של הסמינרים". עוד מוסיף מזרחי כי "ייתכן שהדבר קשור לכך שבנותיה של המפקחת, חרדית ספרדית בעצמה, לומדות בסמינרים אשכנזיים".

ביום ראשון, כאמור, מתכונן מזרחי להגיש עתירה לבג"ץ נגד האפליה במודיעין עילית. מזרחי, אברך עד לא מזמן וכיום סוכן מכירות, כתב את העתירה בעצמו ומתכונן להגישה לבד. לשאלה מדוע הוא לא מגיש את העתירה באמצאות עורך-דין כמקובל, עונה מזרחי כי אין לו כסף.

עדכון ראשון: 17:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully