וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתנו לא התקבלה לבי"ס בגלל מוצאה הספרדי"

מוטי לוי

7.10.2010 / 20:52

הורים חרדים משכונת בית וגן בירושלים, טוענים כי מנהלת בית ספר בשכונתם מסרבת לקבל ללימודים את בתם בת ה-6 בגלל מוצאה הספרדי. המנהלת סירבה להתייחס לדברים

לאחר בג"ץ עמנואל, רשת בתי הספר החרדיים לבנות "בית יעקב" שבה לכותרות בגין טענות נגדה לאפליה על רקע עדתי. לוואלה! חדשות נודע היום (חמישי), כי הוריה של ילדה חרדית בת שש משכונת בית וגן בירושלים, טוענים כי בתם לא התקבלה לבית הספר מרשת "בית יעקב" בשכונה – מאחר שהיא ממוצא ספרדי. עוד נודע כי בעקבות דחייתה, הורי הילדה תובעים את המנהלת בבית דין רבני בירושלים. יואב ללום, יו"ר "נוער כהלכה", טוען כי אין זו הפעם הראשונה שמנהלת בית הספר מסרבת לקבל בנות בגלל מוצאן וכי מדובר בתופעה שכיחה במגזר.

גורמים המכירים את הפרשה מקרוב מספרים, כי בת השש למדה בשנה שעברה בגן חרדי לבנות בשכונת הירושלמית. לפני תחילת שנת הלימודים הנוכחית היא פנתה, יחד עם שאר חברותיה מהגן, לבית הספר "בית יעקב" בשכונה בכדי להירשם לכיתה א'. לטענת הגורמים, עם הגעתה, הודיעה מנהלת בית הספר לאמה, כי אין היא (האם – מ.ל) נראית לה "מתאימה לבית יעקב".

המנהלת הסבירה לאם, כי הדחייה נעוצה בכך שהיא חובשת מטפחת לראשה ולא פאה. לפי מנהגי החרדים ממוצא ספרדי, נשים מכסות את ראשן אך ורק במטפחת ולא בפאה, להבדיל ממנהג עמיתיהם האשכנזים, המשתמשים בדרך כלל בפאה. נכון לימים אלה, הילדה שוהה בביתה והמנהלת עומדת בסירובה שלא לקבלה. בעקבות כך, עיריית ירושלים זימנה את הורי הילדה להתייצב בית המשפט בגין הפרת חוק חינוך חובה. המנהלת ואמה של הילדה סירבו להגיב לפניית וואלה! חדשות.

"ההורים מפחדים להתלונן"

לטענת יו"ר ארגון "נוער כהלכה", המנהלת ידועה בסירובה לקבל תלמידות ממוצא ספרדי לבית הספר. ללום ציין עוד, כי באחת הפעמים סירובה אף הוביל לכך שהיה על הבנות לעשות מרחק של כשעה נסיעה לבית ספר חרדי אחר בעיר. כמו כן, ללום סיפר כי לא מדובר במקרה יוצא דופן וישנן עוד בנות בציבור החרדי ברחבי הארץ שלא מתקבלות ללימודים בגלל מוצאן.

לדבריו, "מוסדות החינוך בגיבוי הרשויות המקומיות מפנים את הבנות הספרדיות שלא התקבלו, לבתי ספר המרוחקים מאוד ממקומות מגוריהן, וגורמים להן עוול כפול ומכופל בכך שילדות בנות שש צריכות להשתמש בתחבורה הציבורית על כל הבעיות הבטיחותיות והרוחניות הכרוכות בכך". ללום מציין כי הורים רבים מפחדים לפנות ולהתלונן על מקרים כאלה מפני שהם חוששים שעצם הפנייה תגרום למנהלי המוסדות להתמיד בסירובם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully